Erik Modig - en modig marknadsförare
"Istället för att fokusera på en unik del, ett perspektiv, en bransch, så vill jag förstå all konsumentpsykologi. Hur vi kan rita upp en komplett bild av alla teorier"
2020-talets marknadsföring drivs av data, kundförståelse och optimering. På IHM finner du verktygen som krävs för att möta utvecklingen - oavsett om du vill lära dig grunderna eller växla upp din martech-satsning.
Strategisk marknadsföring
Företagsekonomi
Praktisk affärsutveckling
Implementera hållbara processer
Rätt innehåll till rätt målgrupp
Skapa friktionsfri marknadsföring
Analys av digitala beteenden för datadrivna beslut
Omvandla data till värdefulla insikter
YH-utbildning inkl LIA/praktik
Bygg starka kundrelationer
Skapa meningsfull marknadsföring
Kort YH-kurs på distans
Ta del av nya tankar, koncept och idéer från vårt bloggflöde.
"Istället för att fokusera på en unik del, ett perspektiv, en bransch, så vill jag förstå all konsumentpsykologi. Hur vi kan rita upp en komplett bild av alla teorier"
"På kvällen skulle vi två ut och fira att vi gjort ett bra jobb och då sa jag: Är det nu vi säger upp oss?"
"Alltför många tar beslut baserade på personliga åsikter och känslor om hur en webbplats eller funktionalitet ska se ut, hur ett flöde ska fungera och vad användarna tycker."
"Jag är väldigt nära mina följare och de känner sig väldigt nära mig, vilket är den viktigaste usp:en med influencer marketing."
Låt dig inspireras med tips och kunskap för att vässa din förståelse för marknadsföring.
Läs vår yrkesguide för rollen som digital marknadsförare och få en klararare bild av vad arbetet innebär och vilka möjligheter branschen kan erbjuda.
Fokuserar ni på rätt saker på er marknadsavdelning? Här har vi listat 10 punkter som är nödvändiga grundstenar i ett effektivt marknadsarbete.
Behovet av digital kompetens är stort. Ofta efterfrågar man det mesta, och gärna personer med lång erfarenhet. Men har du kunskap inom följande områden blir du snabbt attraktiv på arbetsmarknaden.
Olika vägar till mer ansvar. Vilken är din väg vidare? Läs guiden och få förslag på vilka av IHM:s utbildningar som skulle matcha din framtida karriär.
De är kunderna som är lika intresserade av företaget bakom produkten som produkten i sig, de är kunderna som kritiskt granskar varje köp de gör och det är kunderna ditt företag måste förhålla sig till.
Här tipsar vi om kostnadsfria events, lektioner och webinar inom marknadsföring.
Följ med in på en lektion i Business Management och se hur du kan utveckla din förståelse för affärsmässiga resultat.
Få du en grundläggande beskrivning av vilka marknads- och säljstrategier som driver försäljningen, hur produkt och erbjudande kan kopplas samman.
En webinarserie med Ricki Rebecka Petrini för dig som är intresserad av marknadsföringens föränderliga landskap oavsett om du är ny inom fältet eller en rutinerad kommunikatör.
Vilka faktorer är det egentligen som påverkar lönsamheten? Ta del av det uppskattade webinaret där Michael Engström, lärare på utbildningen Business Management, går igenom affärsmodellens fem komponenter.
Vilket mer ämne i den affärsmässiga kedjan vill du bli expert på?