Koppla samman er marknadsstrategi
Målet för utbildningen är att skapa och förstå hur man applicerar en marknads- och försäljningsstrategi för din organisation som driver konvertering och är affärsmässigt hållbar. Vägen dit stakas ut via djup förståelsen kring hur påverkan fungerar i praktiken i enlighet med modern påverkansteori.
RESULTAT EFTER UTBILDNINGEN
- Förståelse för styrning av marknads- och säljaktiviteter utifrån marknad och organisationen
- Förståelse för mänsklig påverkan vilket är grundläggande för marknads- och försäljningsfunktionens arbete och resultat.
- Förståelse för de medie- och försäljningskanaler som marknads- och försäljningsfunktionen kan använda sig av
- Praktisk förmåga i att styra verksamhetsprocessen gentemot efterfrågan på företagets utbud.
- Förståelse för att fatta, analysera och utvärdera taktiska beslut kring påverkansinsatser.
- Förståelse för de juridiska och etiska överväganden som är nödvändiga i arbetet med mänsklig påverkan.
- Ett steg närmare en Marknadsekonom DIHM-examen
SÅ GÅR DET TILL
Metoden bakom utbildningen bygger på att du tillämpar de idéer som utbildningen presenterar i praktikfall, affärssimuleringar och i den egna verksamheten.
På lektionerna utforskar du tillsammans med övriga deltagare och lärare hur ny kunskap kan tillämpas i företagets situation. I workshops kring praktiska beslutsfrågor får du möjlighet att utveckla dina färdigheter och att prova din kompetens.
Efter varje lektionstillfälle kan du repetera och förstärka din förståelse av den nya kunskapen genom filminslag och online-övningar som sammanfattar de centrala kunskapsmomenten, och via litteraturstudier fördjupa din kunskap inom området.
Nyfiken på våra kortare kurser inom digital marknadsföring?
Vi har nya, både strategiska och operativa utbildningar inom digital marknadsföring