Distansutbildningen Digital & Social Selling ger dig kompetens att arbeta målinriktat och effektivt med personlig, digital försäljning i syfte att korta säljprocessen och därmed nå snabbare avslut. Hållbarhet löper som en röd tråd i utbildningen och ger dig den kompetens som krävs för att implementera hållbarhetsfokus i ditt säljarbete och göra detta till en konkurrensfördel.
Jobbar du som säljare och behöver bli vassare på datadriven, personlig och hållbar försäljning för att hänga med i dagens och morgondagens affärsmiljö? Lär dig mer om hur du bygger varumärke och förtroende i digitala kanaler (fokus LinkedIn) och hur du ökar genomslagskraften i mötet med kunder som befinner sig i slutet av sin digitala köpresa.
Utbildningen sker på distans, vilket gör det möjligt att studera utbildningen var du än bor eller befinner dig.
Nyhet! Uppdragsutbildning
Vill du erbjuda en eller flera av dina anställda uppgraderad kompetens? Via IHM:s Uppdragsutbildningar har företag nu möjlighet att köpa studieplatser till utbildningen Digital & Social Selling.
Det här är en kort YH-utbildning
Våra korta YH-utbildningar riktar sig till dig som redan är verksam inom en bransch, har arbetat inom samma område alternativt att du har tillgodogjort dig kompetensen via behörighetsgivande studier. Syftet med utbildningen är att bygga vidare och bredda din kompetens för att ta nya steg i karriären.
Efter utbildningen
Du utvecklar dina kunskaper och färdigheter inom personlig, digital och hållbar försäljning. Du får lära dig att planera, genomföra och utvärdera förtroendeskapande och hållbarhetsanpassad säljaktiviteter i digitala kanaler/sociala medier som stöd för B2B-försäljningen. Utbildningen gör dig också bättre rustad att i mötet med kund agera agilt och tillämpa adekvata säljansatser i syfte att få större genomslag och bygga långsiktiga, lönsamma och hållbarhetsgrundande affärsrelationer.
Digitaliseringen har på kort tid ändrat förutsättningarna för såväl marknadsförare som säljare. I takt med att e-handeln växer – även inom B2B-försäljning – så ändras våra köpbeteenden. Dagens B2B-säljare måste behärska samtliga steg i den digitala köpprocessen: från leadsgenerering till att – via sociala och digitala kanaler – påverka och bygga förtroendekapital. En snabb omställning till en mer datadriven, kundcentrerad och agil B2B-försäljning är en kritisk överlevnadsfaktor för de bolag som vill konkurrera i den digitala affärsvärld som idag präglar såväl svenskt som internationellt näringsliv.
Efter utbildningen kommer du kunna jobba professionellt med personlig, digital försäljning i din roll som B2B-säljare. Du får även kompetens att genomföra hållbarhetsgrundande säljprocesser; viktig kompetens i dagens och morgondagens säljarbete.