Mycket pekar på att användningen av sociala kanaler för marknadsföring och försäljning kommer att segla upp och bli den viktigaste strategin för att förvärva och behålla kunder framöver. Många företag saknar dock kompetens för att navigera rätt i detta komplexa, digitala ekosystem där varumärken, kreatörer, influencers och konsumenter samskapar en helhetsupplevelse. Varumärken som förstår innebörden av detta och har förmågan att i realtid interagera med kunden på ett personligt och transparent sätt kan uppnå långsiktiga konkurrensfördelar.
Kundupplevelsen inom social handel är central eftersom den representerar ditt varumärke. Den här utbildningen tillgodoser behovet kring alla de delar som krävs för att professionellt och framgångsrikt kommunicera med kund, bygga förtroende, inspirera till köp samt skapa lojalitet i sociala kanaler.
Utbildningen Social Commerce stärker din yrkeskompetens inom digital marknadsföring och försäljning och ger fördjupad kompetens inom influencer marketing och social shopping.
Utbildningen är digitalt baserad och sker på distans vilket gör det möjligt att studera var du än bor eller befinner dig.
Det här är en kort YH-utbildning
Våra korta YH-utbildningar riktar sig till dig som redan är verksam inom en bransch, har arbetat inom samma område alternativt att du har tillgodogjort dig kompetensen via behörighetsgivande studier. Syftet med utbildningen är att bygga vidare och bredda din kompetens för att ta nya steg i karriären.
Efter utbildningen
Genom denna utbildning får du en stabil grund för att framgångsrikt – genom sociala medier, influencer marketing och innehållsmarknadsföring – bedriva Social Commerce.
Utbildningen ger dig kompetens kring plattformsval, digital marknadsföring, influencer marketing, live shopping, unified commerce etc och hur det kan tillämpas för att bedriva social handel.
Efter utbildningen kan du planera för och genomföra effektiva, målinriktade marknadsförings- och försäljningsaktiviteter inom digital och social handel.