DIGITAL MARKETING - GOALS & ANALYTICS
Företagens affär flyttas alltmer till det digitala. För att kunna fatta korrekta strategiska beslut som ger önskad effekt och leder till ökad försäljning ställs nu högre krav på kunskap inom digital analys. Denna kurs på 3 dagar ger dig praktisk kunskap i webbanalys och mätning - bl a får du lära dig att bemästra mätverktyget Google Analytics av våra certifierade specialister. Du lär dig att sätta digitala mål utifrån affärsmålen, hur du utvärderar marknadsföringen och säkerställer maximal effekt. Du får även det senaste inom verktyg och teknik för att kunna optimera företagets digitala närvaro.
Kursen är för dig som...
- förstå och praktiskt använda Google Analytics
- sätta relevanta digitala mål för att kunna utvärdera
- läsa av och analysera data för att fatta strategiska beslut
- identifiera och implementera konverteringsoptimering
- ta fram rapporter och beslutsunderlag för ledningsgrupp och andra intressenter
- sätta upp och administrera mätning via Google Tag Manager
3 dagar som ger dig full koll
Digitala mål och förutsättningar för webbanalys
Vi stakar ut spelplanen för digital analys, går igenom de centrala delarna av mål och mätning och hur man bryter ned övergripande affärsmål till digitala mål.
Kursstarter:
Stockholm 24/3 2020
Malmö 22/4 2020
Göteborg:18/5 2020
Vid fullbokad kursstart, kontakta lisa.widen@ihm.se för reservplats.
Avgift
17 900 kr. exkl. moms, 22 375 inkl. moms. Lunch och certifiering ingår.
Winnie Wu
Marketing Manager, Warner Bros. Entertainment Nordic
”Denna kurs ger en bra överblick över analysverktyg samt intressanta diskussioner med andra kursdeltagare. Med överblick av Google Analytics och fördjupningstips som vi fick under kursen kunde jag klara av Googles officiella certifieringar snabbt. Djupdyk i data idag och hitta nya insikter för att konvertera mera med analys, kunskap och information!”
5 anledningar till varför webbanalys är affärskritiskt
Behovet av digital kompetens och analys har aldrig varit större. Företagen flyttar mer och mer över sin affär till den digitala sfären, vilket ökar kraven på förståelse för och korrekta analyser av kundernas digitala beteende. Webbanalys har blivit ordet på allas läppar, och rättmätigt så. Här är fem anledningar till varför alla företag behöver kompetensen i organisationen.
För dig som vill fortsätta vara relevant!
I dagens digitala klimat behöver såväl egenföretagare, marknadsavdelningar som företagsledare ha kunskap i digital marknadsföring och dess arbetssätt för att kunna ta korrekta beslut på strategisk nivå och behålla sin relevans för konsumenten. Här ger ledande branschaktörer tips om hur du behåller din relevans.