DIGITAL MARKETING - GOALS & ANALYTICS

Företagens affär flyttas alltmer till det digitala. För att kunna fatta korrekta strategiska beslut som ger önskad effekt och leder till ökad försäljning ställs nu högre krav på kunskap inom digital analys. Denna kurs på 3 dagar ger dig praktisk kunskap i webbanalys och mätning - bl a får du lära dig att bemästra mätverktyget Google Analytics av våra certifierade specialister. Du lär dig att sätta digitala mål utifrån affärsmålen, hur du utvärderar marknadsföringen och säkerställer maximal effekt. Du får även det senaste inom verktyg och teknik för att kunna optimera företagets digitala närvaro.

DMGA_Till-testet-549x312.jpg

Kursen är för dig som...

... jobbar inom marknadsföring, försäljning eller har resultatansvar, oavsett företagets storlek. Du har grundkunskaper i digital marknadsföring och vill kunna:
  • förstå och praktiskt använda Google Analytics
  • sätta relevanta digitala mål för att kunna utvärdera
  • läsa av och analysera data för att fatta strategiska beslut
  • identifiera och implementera konverteringsoptimering
  • ta fram rapporter och beslutsunderlag för ledningsgrupp och andra intressenter
  • sätta upp och administrera mätning via Google Tag Manager

VISA KURSINNEHÅLL (PDF-dokument, 153 kB)

3 dagar som ger dig full koll

Digitala mål och förutsättningar för webbanalys
Vi stakar ut spelplanen för digital analys, går igenom de centrala delarna av mål och mätning och hur man bryter ned övergripande affärsmål till digitala mål.

Analys & mätning
Andra dagen går vi djupare in på webbanalys, vikten av att mäta rätt samt hur mål och mätning samspelar.
Effekt & optimering
Dag 3 fokuserar vi på effekten av analysen, hur man skapar affärsnytta, hur man utvärderar samt hur man kan jobba med konverteringsoptimering för bättre resultat.

Kursstarter:

Stockholm 24/3 2020

Malmö 22/4 2020

Göteborg:18/5 2020

Vid fullbokad kursstart, kontakta lisa.widen@ihm.se för reservplats.

Avgift

17 900 kr. exkl. moms, 22 375 inkl. moms. Lunch och certifiering ingår.

SÄKRA DIN PLATS-ANMÄL DIG NU!

Winnie Wu

Marketing Manager, Warner Bros. Entertainment Nordic

”Denna kurs ger en bra överblick över analysverktyg samt intressanta diskussioner med andra kursdeltagare. Med överblick av Google Analytics och fördjupningstips som vi fick under kursen kunde jag klara av Googles officiella certifieringar snabbt. Djupdyk i data idag och hitta nya insikter för att konvertera mera med analys, kunskap och information!”

5 anledningar till varför webbanalys är affärskritiskt

Behovet av digital kompetens och analys har aldrig varit större. Företagen flyttar mer och mer över sin affär till den digitala sfären, vilket ökar kraven på förståelse för och korrekta analyser av kundernas digitala beteende. Webbanalys har blivit ordet på allas läppar, och rättmätigt så. Här är fem anledningar till varför alla företag behöver kompetensen i organisationen.

LÄS MER

För dig som vill fortsätta vara relevant!

I dagens digitala klimat behöver såväl egenföretagare, marknadsavdelningar som företagsledare ha kunskap i digital marknadsföring och dess arbetssätt för att kunna ta korrekta beslut på strategisk nivå och behålla sin relevans för konsumenten. Här ger ledande branschaktörer tips om hur du behåller din relevans.

LÄS MER HÄR!