– Strategiska beslut utifrån dataanalys ökar försäljningen - så har länge varit fallet. Kursen Digital Analys ger dig kunskap om hur du sätter upp digitala mål utifrån affärsmålen och färdigheter inom mätning och analys för att kunna fatta strategiska beslut som leder till ökad effekt och försäljning.
Du får även med dig de senaste verktygen och teknikerna för att verkligen kunna optimera företagets digitala närvaro. Ett första steg är att komma igång med och förstå Google Analytics 4, dess funktionalitet och nya möjligheter.
Fredrik Ekdahl, huvudlärare
För vem passar utbildningen?
Kursen är för dig som jobbar inom marknadsföring, försäljning eller annan befattning med resultatansvar oavsett om du är egenföretagare eller arbetar inom en stor organisation.
Du bör ha grundläggande kunskaper inom digital marknadsföring. För att maximera din investering ser vi också gärna att du har tillgång till ett aktivt Google Analytics-konto.
Resultat efter utbildningen
- Färdigheter inom mätning och analys för att kunna fatta strategiska beslut som leder till ökad effekt och försäljning
- Kursen ger dig det senaste inom verktyg och teknik för att kunna optimera företagets digitala närvaro
- Du lär dig hur du tar fram avdelningsspecifika rapporter för ledningsgrupp och andra intressenter i organisationen
- Praktisk kunskap i att sätta upp mätbara digitala mål utifrån övergripande affärsplan
- Förmåga att läsa av och korrekt analysera data
- Förståelse för optimeringspotential av det egna företagets marknadsföring och försäljning - helt baserat på data
- Terminologi för att förstå och använda Google Analytics