Hoppa till innehåll
Blogg

I huvudet på din kund

Är du medveten om din kunds medvetande? Nu, i den digitala tidsåldern, ställs konsumenten inför tusentals medvetna och omedvetna val under kundresan - och valen kommer knappast bli färre när tekniken utvecklas vidare. Förståelse för den mänskliga hjärnan har blivit en nödvändig egenskap på dagens handelsmarknad.

Inlägg skapat för:
2019-09-17
Blogg

Har du ont eller gott om tid?

Författare:Micke Darmell

I en värld som hamnat i en uppmärksamhetskris, där olika tekniska plattformar hela tiden kallar på vår uppmärksamhet tror jag det är dags att ändra vårt förhållningssätt till tid.

Inlägg skapat för:
2019-09-04
Blogg

Martech - möjlighet eller mardröm?

Författare:IHM Business School

Hur kan du skapa en mycket bättre kundupplevelse med Marketing Automation?

Inlägg skapat för:
2019-08-14
Blogg

Från mjölkbonde till företagsledare

Debatten om framtiden för svensk mjölk har länge varit het. Bilden av mejeribranschen som en problemtyngd näringsgren har växt i decennier och nu finns en motoffensiv – en affärsutbildning riktad direkt till svenska mjölkbönder.

Inlägg skapat för:
2019-07-30
Blogg

Erik Modigs väg till att förstå kommunikation

Sex av hans tavlor hänger på Stockholms handelshögskola, men det är inte konsten som gör att Erik Modig hyllas av Sveriges marknadschefer. Det är hans påverkansmodell - en modell som fångar upp alla kundens möjliga köplägen, en modell endast en modig forskare skulle våga sig på att skapa.

Inlägg skapat för:
2019-07-08
Blogg

Från YH-student till vd i New York

Författare:IHM Business School

Rubriken på vår förra intervju med Emma Kinnås löd “Från säljare i skönhetsbutik till Manager Online”. Nu, bara ett år senare, får vi uppdatera den gamla rubriken, eftersom Emma raskt klättrat vidare till ansvarig för IT-bolaget Zalsters expansion på den nordamerikanska marknaden.

Inlägg skapat för:
2019-06-18
Blogg

B2B säljare blir digital relationsbyggare

Författare:IHM Business School

”Här är det kärleksfullt ledarskap och respekt för människan som gäller. Min själ mår bra här och jag känner att jag får de förutsättningar jag behöver för att växa och utvecklas inom min nya karriär.”

Inlägg skapat för:
2019-06-12
Blogg

Hon tar nordisk arkitektur ut i världen

Anna Hagmans företag CHA Spatial sprider nordisk arkitektur i både Melbourne och Marbella. I höstas deltog hon i en tävling om en kursplats på IHM och kammade hem vinsten! Här berättar Anna vad hon tog med sig, om företaget och intresset för business, det kreativa och arkitektur.

Inlägg skapat för:
2019-06-12
Blogg

Tidseffektiv examen på Bachelor-nivå

Har du svårt att finna tiden till att utveckla dig och ditt företag? Med IHM:s nya utformning av marknadsekonom DIHM-examen har tidens tempo fått spela en väsentlig roll - för vår tro är att väl investerad tid och affärsutveckling är beroende av varandra.

Inlägg skapat för:
2019-06-07
Blogg

Jusek vill erbjuda nätverk som skapar mervärde

Författare:IHM Business School

I höst ska ett 60-tal jurister träffas på IHM via ett samarbete med fackförbundet Jusek. Vi ringde upp Karin Nordin Söderlund, biträdande marknads- & kommunikationschef på Jusek och lärde känna en varm chef med fullt fokus framåt.

Inlägg skapat för:
2019-05-23
Blogg

IHM skriver historia med nya Marknadsekonom DIHM

IHM har nu bevisat att andra aktörer än högskolor och universitet har vad som krävs för att diplomera på kandidatnivå. Nya Marknadsekonom DIHM (Diplomerad vid IHM) har som första svenska affärsutbildning i privat regi kvalificerats för SeQF nivå 6. Denna nivå är officiellt likställd med en kandidatnivå.

Inlägg skapat för:
2019-05-22
Blogg

Ägaren - bolagets största tillgång och riskfaktor

Författare:Agneta Olsson

Drömmer du som 450.000 andra personer i Sverige om bli ledare? Då är det högst troligt att du hamnar i ett ägarlett bolag.

Inlägg skapat för:
2019-05-16