För dig som vill lära dig planera, organisera och styra arbetet mot affärsmål
Kursen IHM Content Marketing vänder sig till företag och organisationer som vill starta eller utveckla sitt Content Marketing-arbete. Kursen ger både strategisk och taktisk kunskap i hur man kan skapa och använda relevant content (innehåll) som en motor i sin kunddialog, och verktyg för att kunna styra arbetet för att ge rätt och önskad effekt.
Lämpliga förkunskaper är grundläggande kunskap inom marknadsföring, kommunikation och/eller försäljning.
Se kortfilmen om hur du lyckas med utmaningarna inom Content Marketing
Planera, organisera och styra mot affärsmålen
Digitaliseringen skapar oändliga möjligheter att kommunicera med olika målgrupper. Men det ställer också krav på relevans och transparens, timing och rätt val av kanal för att kunna skapa önskad effekt. IHM Content Marketing ger dig kunskap och verktyg för att synka processens olika delar och styra mot affärsmålen.
Content Marketing är den framtidens kommunikation och marknadsföring som ger företag och organisationer möjlighet att skapa en dialog med sin målgrupp – om det görs på rätt sätt. Effekterna av ett strukturerat Content Marketing-arbete kan till exempel leda till en stärkt affär och en tydligare bild av varumärket.