SE WEBINAR FRÅN TVÅ AV VÅRA UPPSKATTADE UTBILDNINGAR INOM DIGITAL MARKNADSFÖRING

https://www.ihm.se/globalassets/i-fokus/bilder/5-digital-marknadsforing-max-wimnell-webb-1080x675.jpg

Webinar: Hitta balansen mellan innehåll och räckvidd

Lär dig balansera de faktorer som påverkar resultatet:

  • Innehåll
  • Räckvidd
  • Kanalval

 

Se webinaret nu
https://www.ihm.se/globalassets/bilder-regular-block-313x252/046_regular-block-313x252.jpg

Webinar: Digital Marketing Goals & Analytics

Se webinaret där vi djupdyker i:

  • Datadriven marknadsföring
  • Digitala mål
  • Nyckeltal

 

Se webinaret nu

Varför ska du läsa Digital Marketing?

  • Förståelse för det digitala ekosystemet samt hur olika moment samverkar
  • Kunskap kring hur marknadsföring används inom de vanligaste digitala kanalerna
  • Kunna analysera och förstå digitala konsumentbeteenden
  • Kunna tillämpa mätbegrepp samt formulera mål och nyckeltal för digitala aktiviteter som linjerar med övergripande affärsmål.
  • Kunna behärska och förstå system/verktyg som bidrar till utveckling av den digitala närvaron
  • Kunna förstå och arbeta med ett agilt förhållningssätt och förstå hur det påverkar arbetsprocess, budget och planering
  • Kunna identifiera kundresan och se till att rätt målgrupp serveras med rätt innehåll vid rätt tidpunkt
  • Kunna ta fram en digital strategi med fokus på mål, målgrupper, kanaler samt innehåll
  • Kunna förstå, tolka samt analysera tillgängliga data för att kunna mäta effekt och bedriva ett förbättringsarbete av sina digitala aktiviteter.
  • Kunna ge förslag baserade på data rörande komplexa affärsbeslut kring ökad trafik, konvertering, försäljning och lönsamhet
  • Kunna kravställa samt utvärdera digitala leverantörer
  • Förstå vikten av att kombinera innehåll och budget för räckvidd
  • Förstå samt lära sig terminologin inom digitala marknadsföring

Läs mer och anmäl dig här

Varför ska du läsa Goals and Analytics?

  • Du får kunskap i att sätta digitala mål utifrån övergripande affärsmål och färdigheter inom mätning och analys för att kunna fatta strategiska beslut som leder till ökad effekt och försäljning.
  • Du lär dig hur du kan ta fram rapporter för ledningsgrupp och andra intressenter i organisationen.
  • Kursen ger dig även det senaste inom verktyg och teknik för att kunna optimera företagets digitala närvaro.
  • Praktisk kunskap i att sätta upp mätbara digitala mål utifrån övergripande affärsmål
  • Förmågan att läsa av och korrekt analysera data
  • Ge rekommendationer kring optimering av det egna företagets marknadsföring och försäljning baserat på data
  • Konkret kunskap i att sätta upp och administrera mätning via Google Tag Manager och hur man följer upp respektive aktiviteter i analysverktyget kopplat till mål
  • Ta fram avdelningsspecifika rapporter för ledningsgrupp och andra intressenter i organisationen
  • Terminologi för att förstå och använda Google Analytics

Läs mer och anmäl dig här