SE WEBINAR FRÅN TVÅ AV VÅRA UPPSKATTADE UTBILDNINGAR INOM DIGITAL MARKNADSFÖRING
Varför ska du läsa Digital Marketing?
- Förståelse för det digitala ekosystemet samt hur olika moment samverkar
- Kunskap kring hur marknadsföring används inom de vanligaste digitala kanalerna
- Kunna analysera och förstå digitala konsumentbeteenden
- Kunna tillämpa mätbegrepp samt formulera mål och nyckeltal för digitala aktiviteter som linjerar med övergripande affärsmål.
- Kunna behärska och förstå system/verktyg som bidrar till utveckling av den digitala närvaron
- Kunna förstå och arbeta med ett agilt förhållningssätt och förstå hur det påverkar arbetsprocess, budget och planering
- Kunna identifiera kundresan och se till att rätt målgrupp serveras med rätt innehåll vid rätt tidpunkt
- Kunna ta fram en digital strategi med fokus på mål, målgrupper, kanaler samt innehåll
- Kunna förstå, tolka samt analysera tillgängliga data för att kunna mäta effekt och bedriva ett förbättringsarbete av sina digitala aktiviteter.
- Kunna ge förslag baserade på data rörande komplexa affärsbeslut kring ökad trafik, konvertering, försäljning och lönsamhet
- Kunna kravställa samt utvärdera digitala leverantörer
- Förstå vikten av att kombinera innehåll och budget för räckvidd
- Förstå samt lära sig terminologin inom digitala marknadsföring
Läs mer och anmäl dig här
Varför ska du läsa Goals and Analytics?
- Du får kunskap i att sätta digitala mål utifrån övergripande affärsmål och färdigheter inom mätning och analys för att kunna fatta strategiska beslut som leder till ökad effekt och försäljning.
- Du lär dig hur du kan ta fram rapporter för ledningsgrupp och andra intressenter i organisationen.
- Kursen ger dig även det senaste inom verktyg och teknik för att kunna optimera företagets digitala närvaro.
- Praktisk kunskap i att sätta upp mätbara digitala mål utifrån övergripande affärsmål
- Förmågan att läsa av och korrekt analysera data
- Ge rekommendationer kring optimering av det egna företagets marknadsföring och försäljning baserat på data
- Konkret kunskap i att sätta upp och administrera mätning via Google Tag Manager och hur man följer upp respektive aktiviteter i analysverktyget kopplat till mål
- Ta fram avdelningsspecifika rapporter för ledningsgrupp och andra intressenter i organisationen
- Terminologi för att förstå och använda Google Analytics