Hoppa till innehåll

Digital Marketing

Parallellt med jobb | 4 heldagar | Stockholm – Göteborg – Malmö

Vill du få en bättre förståelse för digital marknadsföring?

IHM Digital Marketing ger dig kunskap att kunna ta korrekta beslut på strategisk nivå. Du får konkreta verktyg för att öka företagets digitala närvaro och ta kommunikationen hela vägen från strategi till konvertering och optimering.

Gå kursen och känn dig trygg i verktygen och få en bredare förståelse för det digitala medielandskapet

Digital Marketing

  • Stockholm
  • Göteborg
  • Malmö
  • 4 heldagar (09:00-16:30)

AVGIFT

17 900 kr. exkl. moms, 22 375 inkl. moms.
Lunch och certifiering ingår.

Kursens upplägg

Dag 1

Det digitala ekosystemet
Agilt förhållningssätt
Målgrupp, aktivitet, innehåll
Key Performance Indicators (KPI:er) Digitalt mätbara nyckeltal
Goal funnel
Det digitala landskapet och dess förändringar
Google Analytics

Dag 2

Det digitala ekosystemet
Agilt förhållningssätt
Målgrupp, aktivitet, innehåll
Key Performance Indicators (KPI:er) Digitalt mätbara nyckeltal
Goal funnel

Dag 3

Det digitala ekosystemet
Agilt förhållningssätt
Målgrupp, aktivitet, innehåll
Key Performance Indicators (KPI:er) Digitalt mätbara nyckeltal
Goal funnel
Det digitala landskapet och dess förändringar

Dag 4

Det digitala ekosystemet
Agilt förhållningssätt
Målgrupp, aktivitet, innehåll
Key Performance Indicators (KPI:er) Digitalt mätbara nyckeltal
Goal funnel
Det digitala landskapet och dess förändringar
Google Analytics

Resultat efter utbildningen

  • Förståelse för det digitala ekosystemet samt hur olika moment samverkar
    Kunskap kring hur marknadsföring används inom de vanligaste digitala kanalerna
  • Kunna analysera och förstå digitala konsumentbeteenden
  • Kunna tillämpa mätbegrepp samt formulera mål och nyckeltal för digitala aktiviteter som linjerar med övergripande affärsmål.
  • Kunna behärska och förstå system/verktyg som bidrar till utveckling av den digitala närvaron
  • Kunna förstå och arbeta med ett agilt förhållningssätt och förstå hur det påverkar arbetsprocess, budget och planering
  • Kunna identifiera kundresan och se till att rätt målgrupp serveras med rätt innehåll vid rätt tidpunktring

Så säger andra

Roll: Deltagare på Digital Marketing

"Jag tycker det fungerade jättebra. Både bra ljud och bild. Väldigt smart hur vi arbetade i olika grupper när vi jobbade med Analytics"

Kontaktuppgifter till Pernilla Zahn

Roll: Kommunikationsspecialist, PostNord

"Utbildningen var en bra mix av teori och praktiska övningar med många bra diskussioner, på en nivå som passande alla elever beroende på tidigare kunskapsnivå."

Kontaktuppgifter till Sandra Fjellström

Roll: Marknadschef Grand Parfymeri

"De digitala verktygen, t.ex. daglig mätning i Google Analytics, gör det möjligt att justera kampanjen beroende på vilka kanaler eller sökord som levererar bäst resultat."

Digital Marketing

Få grundläggande kunskaper i digital marknadsföring och lär dig de senaste verktygen och teknikerna för att kunna börja optimera företagets digitala marknadsföring.