Digital Marketing
Parallellt med jobb | 4 heldagar | Stockholm – Göteborg – Malmö
Vill du få en bättre förståelse för digital marknadsföring?
IHM Digital Marketing ger dig kunskap att kunna ta korrekta beslut på strategisk nivå. Du får konkreta verktyg för att öka företagets digitala närvaro och ta kommunikationen hela vägen från strategi till konvertering och optimering.
Gå kursen och känn dig trygg i verktygen och få en bredare förståelse för det digitala medielandskapet
Digital Marketing
- Stockholm
- Göteborg
- Malmö
- 4 heldagar (09:00-16:30)
AVGIFT
17 900 kr. exkl. moms, 22 375 inkl. moms.
Lunch och certifiering ingår.
Kursens upplägg
Dag 1
Det digitala ekosystemet
Agilt förhållningssätt
Målgrupp, aktivitet, innehåll
Key Performance Indicators (KPI:er) Digitalt mätbara nyckeltal
Goal funnel
Det digitala landskapet och dess förändringar
Google Analytics
Dag 2
Det digitala ekosystemet
Agilt förhållningssätt
Målgrupp, aktivitet, innehåll
Key Performance Indicators (KPI:er) Digitalt mätbara nyckeltal
Goal funnel
Dag 3
Det digitala ekosystemet
Agilt förhållningssätt
Målgrupp, aktivitet, innehåll
Key Performance Indicators (KPI:er) Digitalt mätbara nyckeltal
Goal funnel
Det digitala landskapet och dess förändringar
Dag 4
Det digitala ekosystemet
Agilt förhållningssätt
Målgrupp, aktivitet, innehåll
Key Performance Indicators (KPI:er) Digitalt mätbara nyckeltal
Goal funnel
Det digitala landskapet och dess förändringar
Google Analytics
Resultat efter utbildningen
- Förståelse för det digitala ekosystemet samt hur olika moment samverkar
Kunskap kring hur marknadsföring används inom de vanligaste digitala kanalerna - Kunna analysera och förstå digitala konsumentbeteenden
- Kunna tillämpa mätbegrepp samt formulera mål och nyckeltal för digitala aktiviteter som linjerar med övergripande affärsmål.
- Kunna behärska och förstå system/verktyg som bidrar till utveckling av den digitala närvaron
- Kunna förstå och arbeta med ett agilt förhållningssätt och förstå hur det påverkar arbetsprocess, budget och planering
- Kunna identifiera kundresan och se till att rätt målgrupp serveras med rätt innehåll vid rätt tidpunktring
Så säger andra

Deltagare på Digital Marketing
"Jag tycker det fungerade jättebra. Både bra ljud och bild. Väldigt smart hur vi arbetade i olika grupper när vi jobbade med Analytics"

Pernilla Zahn
Kommunikationsspecialist, PostNord
"Utbildningen var en bra mix av teori och praktiska övningar med många bra diskussioner, på en nivå som passande alla elever beroende på tidigare kunskapsnivå."

Sandra Fjellström
Marknadschef Grand Parfymeri
"De digitala verktygen, t.ex. daglig mätning i Google Analytics, gör det möjligt att justera kampanjen beroende på vilka kanaler eller sökord som levererar bäst resultat."
Digital Marketing
Få grundläggande kunskaper i digital marknadsföring och lär dig de senaste verktygen och teknikerna för att kunna börja optimera företagets digitala marknadsföring.