Hoppa till innehåll

Key Account Management

Är dina stora kunder lönsamma kunder? Lär dig välja rätt kunder inom B2B och utveckla lönsamma affärsrelationer över tid.

Key Account Management

För dig som vill utveckla samarbetet med de kunder som har potentialen att bli mest lönsamma. Du utvecklar en egen strategi för att utveckla ett effektivt samarbete med utvalda nyckelkunder. Målet är långsiktiga och riktigt lönsamma affärsrelationer med rätt kunder.

Detaljerad information

  • Ort och startdatum

    • Göteborg, 2019-09-12
    • Stockholm, 2019-09-19
  • Omfattning

    • 18 tillfällen, 2 dagar var tredje vecka
    • Utöver schemalagd tid tillkommer tid för självstudier och projektarbeten
  • Avgift

    • Utbildningsavgift . 66 000 kr*
    • Anmälningsavgift 2 500 kr*
    • Litteratur ingår
    • *Vid privatfinans är priset inkl. moms, vid företagsfinansierat tillkommer moms

Skarpt case ökar din förmåga

IHM Key Account Management ger dig kompetens att arbeta framgångsrikt med nyckelkundsbearbetning och ökar din förmåga att utveckla strategi och organisation för dessa typer av samarbeten.

Parallellt med träffarna på IHM jobbar du med ett skarpt affärsprojekt, där du får individuell handledning. Du kan med fördel använda din egen verksamhet som utgångspunkt för projektet eller välja att göra arbetet för en extern uppdragsgivare.


Efter IHM Key Account Management ska du:

  • Kunna välja & prioritera nyckelkunder
  • Kunna identifiera utvecklingsmöjligheter
  • Veta hur du bör organisera för långsiktig relation
  • Ha insikt om hur du kan skapa lönsamma KAM-relationer
  • Ha ökad förhandlingsförmåga

Utbildningens olika kursmoment

Programmet består av 3 block i varierande omfattning som till viss del är integrerade med varandra.

Block 1 – Analys och Strategi

Block 2 – Taktik och genomförande

Block 3 - Tillämpning i den egna verksamheten

Block 1 – Analys och Strategi

  • Varför behövs KAM?
  • Varför vill leverantören ha KAM?
  • Varför vill kunden ha KAM?
  • Hur ser affären ut för båda parter?

Block 2 – Taktik och genomförande

  • Hur få till en relation?
  • Hur förhandla om ett samarbete?
  • Hur utveckla relationen?

Block 3 – Tillämpning i den egna verksamheten

Ett affärsprojekt löper under hela programmet och genomförs vid sidan av den schemalagda undervisningen.

Anpassa ditt köp

Se priser som:
Summa:
66.000 kr
Moms:
(exkl. moms)

Utbildningens pris kan komma att förändras i nästa steg beroende på eventuella rabatter eller tillkommande anmälningsavgifter.

image

Välkommen på en provlektion

KAM - Lönsamma samarbeten som stärker konkurrenskraften

Idag finns en tydlig strävan både från kund- och leverantörsföretag att fördjupa sitt samarbete med ett fåtal aktörer. Att ha nyckelkunder som är långsiktiga och lönsamma är en avgörande framgångsfaktor i affärsutvecklingsarbetet för många företag inom B2B. Men vad krävs för att nå dit? Är alla kunder lika viktiga?

Välkommen hit och få reda på hur du på ett planerat och professionellt sätt kan etablera och utveckla affärssamarbeten.

Göteborg 7:e maj kl. 8.00
Stockholm 21:e maj kl. 16.00

Ny kurs! Förberedande VD i ägarledda bolag

2+2 dagar. Start i Göteborg 1 okt och i Stockholm 27 nov.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev med erbjudanden, lästips, seminarier, webinars och mycket mer.

Relaterade utbildningar

Försäljning

E-commerce Manager

Heltidsstudier, 80 veckor

Marknadsföring

Digital Analytics Specialist

Heltidsstudier, 80 veckor

Marknadsföring

Sales & Marketing Management

Parallellt med jobb, 14 tillfällen