VAD DU LÄR DIG
Nyckelkundsbearbetning är en avgörande framgångsfaktor i affärsutvecklingsarbetet för många företag inom Business to Business. I Key Account Management får du plattformen för att effektivt bygga långsiktiga och lönsamma affärsrelationer med rätt kunder.
För att du ska ha praktisk nytta av kunskapen du lär dig, är det viktigt att utbildningen förankras till din och de andra deltagarnas affärsverksamheter. Det är viktigt av framförallt två anledningar:
- Du får en unikt anpassad utbildning formad efter dina mål och erfarenheter
- Du får en relevant utbildning som har en direkt koppling till verkligheten
RESULTAT EFTER UTBILDNINGEN
- Du vet hur du utvecklar strategi och organisation för dina strategiskt viktiga kunder
- Du kan med strategisk och finansiell analys prioritera rätt nyckelkunder
- Du kan sätta mål för utvecklingen av en KAM-relation
- Du kan identifiera utvecklingsmöjligheter tillsammans med kunden
- Du vet hur du skapar gemensam långsiktig lönsamhet i ett nyckelkundssamarbete
- Du har insikt i arbetet kring att organisera dig för att utveckla relationen till nyckelkunden, både internt och externt
- Du har förbättrat din förhandlingsförmåga
SÅ GÅR DET TILL
Utbildningen fångar förståelsen för affären på relativt kort tid. Det bygger delvis på våra dedikerade lärare men också drivkraften från dig och de likasinnade kursdeltagarna.
Metoden är enkel i sin utformning och bygger på att du tillämpar de idéer som utbildningen presenterar i praktikfall, affärssimuleringar och erfarenhetsutbyten.
På lektionerna utforskar du tillsammans med övriga deltagare och läraren hur ny kunskap kan tillämpas i företagets situation.
Mellan passen förbereder du dig genom att ta till dig ny kunskap med den angivna litteraturen. Som deltagare examineras du genom ett projekt som berör hur din organisation arbetar med Key Account Management idag och i framtiden.