Hoppa till innehåll

I huvudet på din kund

”I huvudet på din kund” Erik Modigs tankar och bästa råd efter sitt seminarium på IMH

Vi tog tillfället att ställa några frågor till Erik Modig efter hans seminarium i Göteborg 15 oktober. Han berättar bl.a. om hans intryck efteråt och delade med sig utav sina bästa tips på hur du kommer igång med arbetet med smartare kommunikation i din organisation.

image

Välkommen att inspireras av Growth & Marketing Strategy

Så jobbar du med Value Proposition Design för att skapa erbjudanden som säljer. Många pratar om innovation och tillväxt genom affärsutveckling. Men hur skapar du attraktiva koncept som bygger varumärken? Hur kundanpassar du dina erbjudanden så att efterfrågan ökar?

Välkommen till IHM för att lära och inspireras av detta

Göteborg 5/11 kl. 8.00
Stockholm 15/11 kl.12.00

image

Hur driver du dina kunder till köp mest effektivt?

Sälj- och marknadsavdelningar som jobbar i silos får allt svårare att nå sina mål. Frågan är hur man bygger en effektiv och väl synkad marknads- och säljorganisation som fungerar i praktiken?

Välkommen att lära och inspireras av Sales & Marketing Management – utbildningen för dig som jobbar inom sälj eller marknad och vill jobba mer effektivt och pricksäkert med er marknadskommunikation.

Göteborg 8/11 kl. 8.00 eller kl. 11.30
Malmö 11/11 klockan 11.30
Stockholm 26/11 klockan: 17.00

image

Prata med våra rådgivare

Att välja vilken utbildning som passar bäst för att du ska nå ditt mål kan medföra en rad frågor. Vilka delmoment har varje utbildning? Hur ska du få ihop studier med jobb, familj och övriga aktiviteter? Boka tid via telefon eller på din IHM-ort för att få svar på dina frågor.

image

Erik Modigs väg till att förstå kommunikationen

Sex av hans tavlor hänger på Stockholms handelshögskola, men det är inte konsten som gör att Erik Modig hyllas av Sveriges marknadschefer. Det är hans påverkansmodell - en modell som fångar upp alla kundens möjliga köplägen, en modell endast en modig forskare skulle våga sig på att skapa.

image

Den oundvikliga utvecklingen

Fokus på kundresan, från första intryck av en produkt till fullfört köp är ingen övergående trend. En djup förståelse för kunden och dess behov håller istället på att fogas in som den viktigaste grundstenen för företagens själva existens.

Intressarad av att lära dig mer?

Marknadsföring

Growth & Marketing Strategy

Parallellt med jobb, 1 termin- 18 tillfällen

Marknadsföring

Sales & Marketing Management

Parallellt med jobb, 14 tillfällen

Marknadsföring

Marknadsekonom DIHM

Fyra terminer parallellt med jobb. Det läranderesultat du uppnår inom studiegången är placerat på SeQF nivå 6, vilket motsvarar en kandidatnivå inom högskolesystemet.

image

Hur driver du dina kunder till köp mest effektivt?

Sälj- och marknadsavdelningar som jobbar i silos får allt svårare att nå sina mål. Frågan är hur man bygger en effektiv och väl synkad marknads- och säljorganisation som fungerar i praktiken?

Välkommen att lära och inspireras av Sales & Marketing Management – utbildningen för dig som jobbar inom sälj eller marknad och vill jobba mer effektivt och pricksäkert med er marknadskommunikation.

Göteborg 8/11 kl. 8.00 eller kl. 11.30
Malmö 11/11 klockan 11.30
Stockholm 26/11 klockan: 17.00

image

Välkommen att inspireras av Growth & Marketing Strategy

Så jobbar du med Value Proposition Design för att skapa erbjudanden som säljer. Många pratar om innovation och tillväxt genom affärsutveckling. Men hur skapar du attraktiva koncept som bygger varumärken? Hur kundanpassar du dina erbjudanden så att efterfrågan ökar?

Välkommen till IHM för att lära och inspireras av detta

Göteborg 5/11 kl. 8.00
Stockholm 15/11 kl.12.00