MER

IHM Content & Marketing Management

Hur skapar du resultat när du inte längre kontrollerar varumärket i den digitala världen? IHM Content & Marketing Management fokuserar på hur du sätter mätbara mål och bygger bilden av företaget och erbjudandet som driver affären med content som motor.

Magnus Sandman
”7 skäl att gå IHM Content and Marketing Management”
Magnus Sandman
Anmäl dig härProva-på/InfomöteBoka rådgivningVarför content marketing?
Magnus Sandman
”7 skäl att gå IHM Content and Marketing Management”
Magnus Sandman

Fakta

Startdatum

Stockholm

04 sep
Måndagar 13-19*

Göteborg

04 sep
Måndagar 13-19*

Malmö

Start våren 2018

Startar även i höst!

* Med reservation för ändringar.

16

Omfattning

16 tillfällen, ett pass i veckan.

Utöver schemalagd tid tillkommer tid för självstudier och projektarbete. 

Ladda ner schema

Stockholm
Göteborg
Malmö

Kursavgift

Avgift

Utbildningsavgift: 57 900:-*
Anmälningsavgift: 2 500:-*

*Vid privatfinans är priset inkl. moms. 
Vid företagsfinans tillkommer moms.

Litteratur ingår.

Företagsanpassning

Hur kan IHM hjälpa ert företag att skapa värde? Kontakta våra affärskonsulter för en förutsättningslös diskussion om era utmaningar.

Kontakta oss för att diskutera vidare.

Innehåll

Utbildningen har ett managementperspektiv och ger dig en helhetssyn på alla väsentliga delar av marknads- och försäljningsfunktionens arbete och ansvarsområden i en verklighet där kunderna mediekonsumerar i både online och offline medier och köper via flera olika försäljningskanaler.

Huvuddelar i programmet:

  • Marknads- och säljfunktionens taktiska och operativa arbetsuppgifter och deras koppling till företagets övriga verksamhet och övergripande affärsmål.
  • Trender och tendenser som påverkar företagets marknadskommunikation och försäljningsarbete.
  • Olika marknadsföringslogiker beroende på typ av bransch och verksamhet.
  • Kommunikationslogiken i digitala och traditionella medier
  • Samspelet mellan digitala och traditionella medier
  • Analys av taktiska förutsättningar
  • Utvärdering av handlingsalternativ
  • Val av mål och taktik
  • Ekonomisk utvärdering av valda mål och taktiker
  • Uppföljning och utvärdering av marknadskommunikation och försäljningsarbete
  • Utformning av medie- och försäljningsaktiviteter
  • Kampanj- och aktivitetsplanering
  • Juridiska förutsättningar och restriktioner 
  • Styrning av marknads- och försäljningsorganisationen

Läs mer under fliken LADDA NER.

Gör en intresseanmälan till IHM Content & Marketing Management här!
 

Resultat

Utbildningen vänder sig till dig som arbetar med marknadsföring/försäljning och vill få kunskap och verktyg för hur du organiserar för marknads- och försäljningsarbete med content som huvudstrategi.

Resultat efter utbildningen

Content Marketing bygger bilden av företaget hos dina målgrupper. I utbildningen IHM Content & Marketing Management lär du dig planera, utforma och styra företagets taktiska och operativa arbete inom marknads- och försäljningsfunktionen med content som huvudsaklig strategi. Utgångspunkten är att skapa och påverka efterfrågan på företagets produkter och tjänster för att åstadkomma ett önskat antal köp, nu eller i framtiden, ifrån en eller flera försäljningskanaler.

Examen

Certifikatutbildning, som även utgör del av examen Marknadsekonom DIHM.

Sagt om

Christer Pettersson

E-commerce Manager, Apollo
Det gäller att vara lite av en digital jonglör, och de delar vi på avdelningen jonglerar mest med är uppföljning av trafik och försäljning, SEO och köpt Google-trafik, utvecklingsprojekt och vårt redaktionella innehåll på sajten.

Håkan Aludd

Content Creator, IHM Business School
Content marketing är att skapa relationer, relationer som bygger, förändrar och förädlar ditt företagande. Content marketing är kul, svårt och resurskrävande, men när man lyckas, oerhört kraftfullt och entusiasmerande.

Emma Anderberg

Marknadsansvarig, NetRelations
En viktig del inom content marketing är till exempel utvecklandet av personas, något som vi frekvent använder då vi utvecklar digitala lösningar för våra kunder. Det var därför lätt att översätta det vi lärde oss till vår vardag. Jag gillade upplägget med en utbildningsdag i veckan, där jag löpande sedan direkt kunde använda de nya kunskaperna i mitt arbete. Det var också givande att kunna bolla med andra yrkesverksamma deltagare.

Ladda ner

Hur kan du öka försäljningen med content marketing?

I dagens konkurrens räcker det inte långt att bara vara expert på de produkter, tjänster eller lösningar du ska sälja. Framgångsrik försäljning bygger på att du är experten som visar ett genuint intresse för att hjälpa dina kunder att lösa deras utmaningar och ge inspiration till nya affärsmöjligheter. Content Marketing ger dig möjlighet att skapa intresse och förtroende genom att dela med dig av relevant innehåll som öppnar upp för dialog och är till stor nytta för dina målgrupper och som de i sin tur kan sprida det vidare. I den digitala världen måste du snabbt kunna mäta och utvärdera vilket content som sprids vidare och som driver trafik till webbplatser och försäljningskanaler.

Kontakta oss för rådgivning

Har du frågor eller vill ha råd? Ring 0200-24 00 24 eller kontakta någon av våra rådgivare direkt. Du kan också boka personlig rådgivning.

Till toppen av sidan Till topp