MER

Aktuellt 18 dec 2018

Tiden flyger fram och föråldrade affärsstrukturer faller samman som korthus - det enda konstanta är att ingenting längre är konstant. Denna bild tar allt större plats i styrelserum och föreläsningssalar, och de marknadsförare som vill lyckas nå sina kunder in på 2020-talet kan komma att behöva ompröva många gamla sanningar. – Jag tror att framtidens marknadsförare måste förstå att vi lämnar den gamla världen, där marknadsföringen traditionellt var tydligt kopplad till försäljning och kommunikation och kom in i slutskedet när själva transaktionen skulle ske, säger Martin Karlsson, Senior konsult vid Future Research. Han menar att tiden börjar komma ikapp rena reklamkampanjer, och att framtidens företag kommer att nå sina kunder genom att kommunicera både sina värderingar och sitt syfte. – Morgondagens marknadsföringsarbete måste börja mycket tidigare i värdekedjan. De företag som har tydliga kärnvärden och där konsumenternas behov är tydligt integrerade i affärsmodellen, kommer på e...

Christer Tedestål, VD ÖresundsPapper, i samarbete med YH-studenter
Se filmen från vår kompetensutveckling tillsammans med Darja Isaksson
Vad säger företagen i vårt Advisory Board?
Läs intervjun med Christian Resell, VD på Svenssons i Lammhult.
Håkan Aludds reflektioner efter en futuristisk dag tillsammans med Darja Isaksson
Ladda ner första kapitlet här!
IHMs YH-utbildning Konceptutvecklare Event & Besöksnäring ger dig goda chanser till jobb.
Intervju med Jenny, rådgivare på IHM.
Läs om hur ledarskapets mörka sidor kan hota framgång, effektivitet och kultur
Läs mer
Läs intervjun med VD på Svenssons i Lammhult.
Carl-Gustav Öberg på Gasellföretaget Be Better Online förklarar hur det funkar.
Läs intervjun med Bengt Olander på K2 Search
Följ med på en resa i kundens tidsålder
- Hon är en doer, och en äkta Molly! säger Erik, Social Media Manager på Odd Molly.
Percy berättar om Bil-Bengtssons kulturresa
Läs mer
Möt Daniel Evers, partner Zync AB och lärare på IHM. Läs mer!

Sidor

Till toppen av sidan Till topp