Hoppa till innehåll

Nudging

Skulle du vilja kika in i huvudet på dina kunder – för att förstå hur du får dem att göra som du vill? Då kan denna kurs om beteendedesign och nudging vara något för dig.

Nudging

Nudging, så styr du kundernas val med vetenskap

Skulle du vilja kika in i huvudet på dina kunder – för att förstå hur du får dem att göra som du vill? Då kan denna kurs om beteendedesign och nudging vara något för dig. Metoden bygger på forskning som gjorts av Nobelpristagaren Richard Thaler med flera. Deras rön visar hur du med nudging kan knuffa kunders beslut dit du vill. Idag används tekniken flitigt av företag som Spotify, Google, ICA, Starbucks… såväl som av rena B2B-bolag.

Lär dig adressera KUNDERNAS omedvetna beslutsprocesser

Kom och se hur du använder nudging till att få dina kunder att köpa mer, oftare och till högre pris – genom att utgå från deras omedvetna beslutsprocesser. Förutom en god lunch och fika bjuds du på konkreta exempel för produktpaketering, prissättning, UX design som konverterar, kommunikation i digitala och analoga kanaler, samt personlig försäljning.

Här kan du läsa mer om nudging: Nudging your clients in the right direction.

Utbildningens olika delar:

  • Spotify’s nudgingtaktik och andra konkreta exempel på nudging från B2C- och B2B-världen.
  • Nudging ur ett beteendevetenskapligt perspektiv.
  • De flesta av dina kunders beslut sker omedvetet på grund av oförmåga att skilja på olika stimuli, begränsad rationalitet, kognitiv snedvridning och beslutshierarkier.
  • Få förståelse för dina kunders mentala köpprocess och hur du kan påverka den med nudging.
  • En verktygslåda med nudgar för olika sorters kundval.
  • En plan för hur du ska implementera nudging i dina kunders köpresa.

Resultat efter utbildningen

Dagen efter kursen kommer du till jobbet med inte bara nya insikter. Utan även med en plan och konkreta verktyg för att använda nudging inom marknadsföring och försäljning – mot dina egna kunder.

Utvecklingspartner: BOOM – få folk dit du vill

Kursen är framtagen i samarbete med BOOM. De har specialiserat sig på beteendedesign och nudging för marknad, HR och sälj. På deras kundlista hittar du Adecco, Fabege, MTV, Haninge Bostäder, Thomson Reuters och över 200 andra bolag.

HUVUDLÄRARE

Tommy Lindström
Han kom i kontakt med beteendedesign när han skrev uppsats på Copenhagen Business School. Den handlade om hur du kan styra medarbetarnas beteende och verksamhetens resultat med företagskultur. Kunskapen tog han med sig i roller som vd på reklambyrå, marknadsdirektör och säljchef. Idag driver han företaget BOOM. De får folk att göra som du vill – med hjälp av beteendedesign inom marknad, HR och sälj. Tommy är även en flitigt anlitad föreläsare från exempelvis Hyper Island, Handelshögskolan, Beckmans och Berghs School of Communication.

Anpassa ditt köp

Se priser som:
Summa:
8.900 kr
Moms:
(exkl. moms)

Utbildningens pris kan komma att förändras i nästa steg beroende på eventuella rabatter eller tillkommande anmälningsavgifter.

Tommy_Lindstrom_313x252.jpg

Omfattning

1 dag

Utbildningsstart:

Göteborg 19 nov 2019.

Stockholm 9 dec 2019.

För frågor och anmälan:

Kontaktuppgifter till Sara Rönnqvist

Roll: Affärsutvecklare region öst

Telefon: 08-657 00 11


Prenumerera på IHM Update

Få lästips, nyheter, seminarier, inbjudningar, specialerbjudanden och mycket annat.

FRÅGOR OM VAD SOM PASSAR JUST DIG?

Prata med våra rådgivare antingen via telefon eller på din ort