Unik lärandemodell som bygger på blended learning.
I IHM Growth & Marketing Strategy arbetar vi enligt en unik lärandemodell som gör det möjligt för yrkesverksamma att nå en hög nivå på läranderesultaten trots en relativt kort tidsinsats i förhållande till konventionella högskolestudier.
Undervisningen sker i både digitala kanaler och IHM:s lokaler. Inför varje schemalagt möte börjar ditt lärande i din mobil där du får bekanta dig med ett företag som har en affärsutmaning i en produktkategori. Utifrån dina tidigare kunskaper och erfarenheter gör du dina iakttagelser av förutsättningarna för varumärket och det utbud som erbjuds under dess namn. Dina iakttagelser delar du sedan med övriga deltagare och läraren.
Vid mötet i IHM:s lokaler utforskar du tillsammans med övriga deltagare och läraren hur ny kunskap kan tillämpas utifrån varumärkets situation i produktkategorin. I olika workshops kring praktiska beslutsfrågor får du möjlighet att utveckla dina färdigheter och att pröva din kompetens. Efter varje lektionstillfälle kan du repetera och förstärka din förståelse av den nya kunskapen genom att via din mobil, eller läsplatta, titta på videos som sammanfattar de centrala kunskapsmomenten. Via litteraturstudier kan du sedan fördjupa din kunskap inom området. Vidare får du möjlighet att tillämpa dina nyvunna insikter i praktikfall och projektarbete. Undervisningen utgår alltså alltid från ett praktiskt sammanhang i vilket du får upptäcka hur ny kunskap kan öka din förmåga att hantera olika utmaningar i arbetet med att utveckla och genomföra en marknadsstrategi. De praktiska sammanhangen är valda för att skildra verkligheten i olika typer av varu- och tjänsteproducerande företag och branscher, både B2B och B2C. IHM:s lärandemodellen är utformad för att underlätta för dig så att du, trots heltidsarbete och familj, kan få djup förståelse för vad som gör en marknadsstrategi mer eller mindre framgångsrik och utveckla dina färdigheter för att du självständigt och tillsammans med organisationens övriga funktioner ska kunna komma fram till hur marknadsstrategin ska utformas och genomföras i olika situationer och sammanhang.