Google Ads | Företagsutbildning

Nå ut brett via Googles sökmotorresultat
Optimera er annonsbudget
Logiken bakom Google Ads
Expandera er räckvidd
IHM Google Ads är kursen för dig som vill förstå hela vidden av Googles annonsverktyg och hur du med datadrivna arbetsprocesser kan leverera de mest konverterande kampanjerna.

Använd Google Ads med full kapacitet

Med distanskursen IHM Google Ads lär du dig allt från att ställa in ett konto på rätt sätt till att driva kampanjer för maximalt resultat. På endast sex dagar lyfter du din kompetens till toppnivån inom Google-annonsering - och säkrar ett optimerat resultat i din verksamhet.

Resultat efter utbildningen

  • Grundläggande förståelse för annonsering på Google Ads
  • Förmåga att sätta upp och optimera en annonskampanj
  • Användning av sök- och displayannonsering
  • Sökordsanalys och sökordsstrategi
  • Budstrategier, budjusteringar och kampanjbudgetar
  • Skapande av annonser - Budskap, sökord, landningssidor
  • KPI:er, analys och uppföljning

I kursen kommer du få insikter i analys och strategi för allt från nyckelord till kampanjstruktur.

Du kommer även få reda på skillnaderna mellan onlineversionen (SaaS) och Google Editor-versionen, och lära dig navigera i de olika programmen. Vi kommer också att täcka ämnen som konverteringsspårning, nyckelordsanalys och nyckelordsstrategi.

Du lär dig hur du effektivt kan hantera era olika plattformar och kanaler. Vi börjar med att ta upp landningssidor och hur du skapar innehåll för den avsedda målgruppen. Därefter kommer vi att diskutera skillnaderna mellan automatisering och manuell verksamhet när det gäller att köra a/b-test kring din annonsering.

Slutligen kommer du lära dig arbetsprocessen kring annons-optimering, hur du använder data för att skapa insikter som hjälper dig att förbättra dina kampanjer.

Inom ramen för kursen kommer du även få insikter i hur du hanterar era KPI:er för remarketing. Vi kommer att diskutera taktik för att förstå och förbättra din förståelse för korrekt dataanalys av ditt remarketing-arbete.

Vi kommer också fokusera på Display-annonser - vars syfte är att öka varumärkeskännedomen, öka trafiken på webbplatsen och fånga upp nya målgrupper. Slutligen går vi igenom Youtube Ads, en av marknadens mest kraftfulla marknadsföringskanaler.

Huvudlärare

Fredrik Ekdahl

Lärare i digital analys

Efter att ha studerat en 2-årig yrkesutbildning med inriktning på E-handel, har jag sedan sommaren 2016 arbetat som konsult och föreläsare på Topvisible. Mina fokusområden har sedan karriärsstarten varit SEO, SEM samt digital analys. Jag har en förkärlek för Google och har under åren samlat på mig mycket kunskap och erfarenhet om Google’s olika plattformar, Google Analytics, Google Ads, Google Looker Studio - för att nämna några. Under årens lopp har jag fått inblick i och erfarenheter från många olika typer av branscher och bolag. Erfarenheter som jag gladeligen delar med mig utav under mina utbildningar på IHM.

Det här är en företagsanpassad utbildning och kan inte köpas av privatkund.

Låter den här utbildningen intressant för ditt företag?

IHM:s erbjudande till företag är optimerad för att effektivisera framtagning, genomförande och analys av utbildningssinsatser - insatser som anpassas efter varje kunds förutsättningar och målbild.

För att uppnå högsta möjliga resultat använder vi oss av en mix av forskningsbaserade modeller och dynamiskt utbildningsinnehåll inramat av erfarna handledare med fokus på praktiskt tillämpning.

Kontakta gärna mig så berättar jag mer om hur denna utbildning kan anpassas efter era specifika förutsättningar.

Annelie Nordström rund.jpg

Annelie Nordström

Telefon: 031-335 20 50
E-post: annelie.nordstrom@ihm.se