Hoppa till innehåll
hero1

Utbildningar inom digital marknadsföring

Digital Marknadsföring: lönsamt och effektivt

Möjligheten att rikta sig mot rätt målgrupp med rätt budskap gör digital marknadsföring till den överlägset mest lönsamma och kostnadseffektiva metoden för marknadsföring. Dock finns det så mycket att tänka på att det är svårt att veta i vilken ände man ska börja.

Vi hjälper dig!

Våra utbildningar bygger på varandra - men kan också läsas var för sig. Vi ger dig alltid operativa handlingsplaner med utgångspunkt i frågan - vad vill jag uppnå.

image

Digital Marketing - 4 dagar

Resultat efter utbildningen

  • Kunna ta fram en digital strategi med fokus på mål, målgrupper, kanaler samt innehåll
  • Kunna förstå, tolka samt analysera tillgängliga data för att kunna mäta effekt och bedriva ett förbättringsarbete av sina digitala aktiviteter.
  • Kunna ge förslag baserade på data rörande komplexa affärsbeslut kring ökad trafik, konvertering, försäljning och lönsamhet

Verktyg:

  • Google Trends, Google Ads, Google Search Console
  • Facebook Ads Manager, Facebook Business Manager
  • LinkedIn Campaign Manager
  • Google Analytics

 

image

SEO & Search Marketing - 4 dagar

Resultat efter utbildningen

  • Förståelse för hur Googles algoritmer fungerar och vilken roll din webbplats spelar i detta
  • Praktisk förståelse hur man skapar en sökordsanalys med ditt företags mål i åtanke
  • Förmåga att skapa innehåll till din webbplats utifrån sökordsanalysen
  • Förståelse för hur du arbetar och budgeterar i Google Ads, både praktiskt och på lång sikt
  • Du lär dig skriva övertygande textannonser

Google Ads

  • Varför ska man jobba i Google Ads?
  • När ska man använda Google Ads?
  • Hur sätter du en budget i Google Ads?
  • Hur anpassar du din sökordsanalys till annonsering i Google Ads?
  • Kunskap om hur du kan annonsera via Google Ads - även utanför Googles domäner.

 

image

Social Media Marketing - 4 dagar

Resultat efter utbildningen

  • Förståelse för olika metoder att nå din målgrupp via sociala medier
  • Förståelse för algoritmernas påverkan på innehåll som publiceras organiskt.
  • Förståelse för framtagandet av strategier till sociala medier
  • Organisk räckvidd på Facebook och Instagram - vad är viktigt?
  • Annonsering Facebook och Instagram - vad ska man tänka på?

Verktyg

  • Business Manager
  • Externa publiceringsverktyg - du får insikter om andra verktyg som du kan koppla ihop med Linkedin
  • Annonsverktygen på Facebook, Instagram oh LinkedIn

 

 

image

Goals and Analytics - 3 dagar

Resultat efter utbildningen

  • Du får kunskap i att sätta digitala mål utifrån övergripande affärsmål och färdigheter inom mätning och analys för att kunna fatta strategiska beslut som leder till ökad effekt och försäljning
  • Praktisk kunskap i att sätta upp mätbara digitala mål utifrån övergripande affärsmål
  • Terminologi för att förstå och använda Google Analytics

Verktyg

  • Google Analytics - grundgenomgång i verktyget
  • Spårning, pixlar och UTM-taggning
  • Google Tag Manager

 

Köp 2 valfria utbildningsplatser på någon av våra kurser och få 10% rabatt

Använd koden Digital10 när du checkar ut

image

Köp flera och få rabatt

10% rabatt om du köper två utbildningar samtidigt

Utbildningarna tillsammans ger dig en gedigen marknadsföringsgrund för att både kunna utföra och veta vad du kan beställa för marknadsföringsmaterial för att få bäst effekt.

Oavsett om du köper två utbildninggar till dig själv eller om du vill gå tillsammans med dina kollegor får du 10% rabatt om du köper två utbildningar samtidigt. 

Använd koden: Digital10

Är ni många på företaget och vill köpa flera platser?
Hör av er till någon av oss så hjälper vi er!

Kontaktuppgifter till Elisabet Ek

Roll: Utbildningsrådgivare

Telefon: 040-601 23 08

Kontaktuppgifter till Carolina Elmqvist

Roll: Utbildningsrådgivare

Ort: 031 335 20 05