Hoppa till innehåll

Digital Marketing

IHM Digital Marketing ger dig kunskap att kunna ta korrekta beslut på strategisk nivå. Du får konkreta verktyg för att öka företagets digitala närvaro och ta kommunikationen hela vägen från strategi till konvertering och optimering.

Sagt om

Kontaktuppgifter till Anna Norgren

Roll: Marknadskoordinator - Liber

Kursen är superbra och väldigt konkret! När jag kommer till kontoret dagen efter kursen har det väckts många nya tankar. Jag tycker kursen håller väldigt hög kvalitet och känns väldigt relevant. Jag uppskattar att gå kurser där man träffar andra som sitter med samma frågor och det är ett väldigt bra forum på det sättet – det finns dessutom tid för frågor. Jag gillar också blandningen av konkreta fakta och att själv få jobba i verktygen - läraren står inte bara och föreläser utan vi får testa verktygen på riktigt

Kontaktuppgifter till Andreas Folkesson

Roll: Digital communicator - XL Bygg

Jag jobbar med digital marknadsföring idag och är i mångt och mycket självlärd. Jag gick kursen för att få en teoretisk grund att stå på och fördjupa mina kunskaper inom det digitala landskapet, kanaler och verktyg. När jag läste kursinnehållet innan jag registrerade mig kändes det övermäktigt, att få in så mycket under fyra dagar. Trots det lyckades kursledaren, på ett pedagogiskt sätt, väldigt bra med paketeringen. Jag rekommenderar alla digitala marknadsförare den här kursen som vill få en stabil grund att stå på!

Kontaktuppgifter till Erik Arnberg

Roll: Marketing and Communications Manager at Conscia Netsafe

Kursen blir spännande eftersom ämnet förändras så fort. Med ett så brett ämne är det utmanande att få till något djup men kursen lyckas täcka ämnet på ett bra sätt – det är en väldigt bra grundkurs! Jag upplever att marknadsförare har ont om tid och har i uppgift att göra allt mellan himmel och jord – det är svårt att göra rätt saker men Peter är bra på att säga vad som ska göras. Det är Peters tips och tydliga pekpinnar om vad som behöver göras och vad som är av relevans som gör kursen bra.

Kontaktuppgifter till Pernilla Zahn

Roll: Kommunikationsspecialist på PostNord

"Jag valde att gå IHM Digital Marketing för jag behövde en bättre digital plattform att stå på i min nuvarande arbetsroll. En insikt jag tar med mig från utbildningen är att alltid vara intresserad utav den nya utvecklingen och våga testa sig framåt, för att nå det bästa resultatet. Sätt upp mål, testa och analysera, vad som passar bäst för dina kunder och ditt företag. Utbildningen var en bra mix av teori och praktiska övningar med många bra diskussioner, på en nivå som passade alla elever beroende på tidigare kunskapsnivå. Så efter avslutad utbildning kände jag själv att jag fick en bredare kunskap och förståelse av de digitala kommunikationskanalerna."

Kontaktuppgifter till Sandra Fjällström

Roll: Marknadschef Grand Parfymeri

"I en tid där ”allt som kan digitaliseras kommer att digitaliseras” är det väldigt viktigt att hänga med på det senaste. Jag lärde mig väldigt mycket under den här kursen, men en av de viktigaste sakerna vi pratade om var den iterativa processen där digital marknadsföring ger möjligheter till en större flexibilitet genom att justera och redigera under kampanjens gång, exempelvis daglig mätning i Google Analytics och justera kampanjen beroende på vilka kanaler eller sökord som levererar bäst resultat. Detta är något jag gärna vill lära mig mer om!"

Kontaktuppgifter till Elin Vigre Steineck

Roll: Marketing Manager, KåKå AB

"Tidigare har jag mest gått på information från Mediebyråer, utan att jag egentligen har förstått hur mycket information man kan söka själv. Men nu förstår jag den digitala kartan lite mer ingående, vilket gör att jag kan söka information på egen hand, vilket förhoppningsvis kommer att leda till ett mer effektivt digitalt arbetet framöver."

Kontaktuppgifter till Jennie Mikaelsson

Roll: Marknadskoordinator, Segers Fabriker AB

"Jag är jättenöjd med kursen. Kursen var mycket intensiv men samtidigt väldigt givande och har gett mig de kunskaper jag behövde för att sätta igång och använda mig av digital marknadsföring i min vardag. Jag har redan nu tagit med mig massor av insikter kring hur man ska tänka och agera. Många av standardprogrammen, som exempelvis Google Analytics, kan vara överväldigande när man inte har arbetat i dom sedan innan. Kursen har gett mig en bra start när jag nu har satt igång."

Kontaktuppgifter till Malin Hallberg

Roll: Marknadskoordinator, Toyota

"Jag är väldigt nöjd med utbildningen. Vi hade en väldigt bra gruppdynamik och kursen var både detaljerad och intressant. Tiden räckte knappt till för alla våra frågor och jag skulle vilja att det fanns möjlighet till en påbyggnadskurs om något halvår för att ytterligare sätta sig in i all ny information och lärdom. Jag valde att läsa på IHM Business School för deras rykte samt rekommendationer från både vänner och kollegor. Jag känner redan att jag har tagit med mig mycket av det jag lärt mig in i vardagen på min arbetsplats och utvecklats i min position på Toyota."

Kontaktuppgifter till Max Wimnell

Roll: Lärare IHM Digital Marketing

I en intervju med GP säger Max: "Många företag satsar fortfarande rätt mycket pengar på vad de tror och anar. Man måste veta vad olika kanaler ger för effekt. Ofta mäter man besöksstatistiken redan, men analyserar inte statistiken ordentligt. Att bara räkna antal klick på webbsidan är som att ha en butik och bara räkna antalet besökare, istället för de som faktiskt handlar."

Anpassa ditt köp

Se priser som:
Summa:
22.900 kr
Moms:
(exkl. moms)

Utbildningens pris kan komma att förändras i nästa steg beroende på eventuella rabatter eller tillkommande anmälningsavgifter.

Lägg i varukorgen Lägg i varukorgen

Behöver du hjälp med en skräddarsydd utbildningsinsats?

Prenumerera på vårt nyhetsbrev med erbjudanden, lästips, seminarier, webinars och mycket mer.

image

5 områden som gör dig attraktiv på arbetsmarknaden!

Är du en fena på digital marknadsföring? Har du precis den kompetens som efterfrågas? Då är du superhet på marknaden!

;