Hoppa till innehåll

YH-utbildning Digital Analytics Specialist

Denna utbildning hette tidigare Digital Marketing & Sales Analytics. Vill du jobba med webbanalys, konverteringsoptimering och digital marknadsföring? Företag letar expertkompetens som kan driva, analysera, konvertera och optimera trafik för ökad lönsamhet och försäljning. Är det du?

Sagt om

Kontaktuppgifter till Fredrika Edler

Roll: Studerande

Tack vare utbildningen har jag gjort en ordentlig karriäromställning! Jag valde att stänga ner min e-handel efter 1,5 år och istället satsa på att hjälpa andra entreprenörer som saknar kunskap om digital marknadsföring. Under utbildningen fick jag fick jobb på Google digitalakademin där jag arbetade som digital coach och föreläste om grunderna i digital marknadsföring (allt från hur man bygger upp kundresor till webanalys och A/B-test). Idag har jag min praktik på Spotify och jag hade inte varit här utan min utbildning och tidigare erfarenheter.

Kontaktuppgifter till David Nachmann

Roll: Utvecklingsledare IHMs digitala YH-utbildningar

– Den digitala analytikerns roll är att kartlägga användares beteende i digitala medier: vilka besöker vår hemsida, vem tittar på våra annonser i sociala medier och så vidare. Vi lever i en digital miljö och då gäller det att kunna mäta den miljön, och sedan dessutom kunna avgöra om den insamlade datan är korrekt. En analytiker behöver också kunna särskilja vilken specifik data som är viktig för den egna verksamheten, det är fortfarande ett stort problem för många företag att avgöra detta.

Kontaktuppgifter till Magnus Sundin

Roll: Searchmint - Ledningsgruppsrepresentant

Min centrala drivkraft är att hjälpa ambitiösa människor, företag och idéer att växa. På IHM får jag chansen att hjälpa ambitiösa människor att göra just det. IHM är nästintill ett kulturarv när det gäller professionell utbildning i Sverige och för mig känns det självklart att jobba nära dem för att säkerställa att de förblir detta.

Kontaktuppgifter till VERONICA ERMANBRIK

Roll: Studerande

Är du intresserad av data och av hur människor fungerar är detta en utbildning för dig. Det är lätt att tro att det bara handlar om data och inget om människor - men inget kunde vara mer fel. Digital marknadsföring har allt med människor att göra! Det här är framtiden och vill man ha en plats där så behöver man kunna och förstå onlinemarknadsföring. Jag är överväldigad över hur eftertraktade vi elever är på marknaden. Branschen skriker efter vår kompetens!

Kontaktuppgifter till Magnus Äng

Roll: Entreprenör och lärare på IHM

Digital marknadsföring, sälj och analys är ett område som kommer fortsätta att växa enormt. Även om tekniken har funnits ett tag, är vi fortfarande i ett tidigt skede och har bara skrapat på ytan bland möjligheterna. Behovet av kompetens på marknaden är stort, och det kommer att komma fler tjänster och nya tjänster. De som ligger i framkant inom digital marknadsföring och webbanalys nu kommer även kunna starta eget, eftersom konkurrensen fortfarande är relativt liten bland digitala byråer.

Kontaktuppgifter till ALEXANDER BJERNVINGE

Roll: Studerande

Idag vill kunden söka informationen när det finns tid till det och i sin egen takt, vår roll blir att tillhandahålla det som kunden efterfrågar när det gäller information och inspiration, sedan tar kunden själv kontakt med sälj eller genomför sitt köp digitalt.

Kontaktuppgifter till JOHN AXELSSON

Roll: Partner, Be Better Online

Be Better Online arbetar med digital marknadsföring och hjälper företag bli mer effektiva och lönsamma online. En stor del av vår organisation består idag av personer som besitter de kompetenser som IHMs utbildning tillhandahåller vilket gör utbildningen extremt intressant för oss ur rekryteringsperspektiv framåt.

Intresseanmälan

Ansökan är stängd. Gör en intresseanmälan så håller vid dig uppdaterad!

Skicka intresseanmälan
Skicka intresseanmälan Skicka intresseanmälan

Prenumerera på vårt nyhetsbrev med erbjudanden, lästips, seminarier, webinars och mycket mer.

;