För att kunna förstå och anpassa sig till det ständigt föränderliga affärsklimatet, ligga i framkant och leverera överlägsna produkter och tjänster är djupgående kundinsikter och förståelse för marknadstrender kritiska faktorer. Under denna utbildning lär du dig att navigera i konsumentbeteenden, tolka nyckeltrender och forma en anpassningsbar, kundcentrerad affärsmodell. Bidra aktivt till din organisations utveckling samtidigt som du breddar ditt professionella perspektiv och bli en drivande kraft för förnyelse och förstklassig kundservice.
Customer Insights & Engagement är utformad för dig som är yrkesverksam inom kundinriktat arbete och vill fördjupa din kompetens. Genom att förstå, förfina och anpassa produkt- eller tjänsteerbjudanden baserat på förändringar i kundbeteende, kan du bidra till organisationens långsiktiga framgång och hållbarhet i en alltmer konkurrensutsatt och snabbföränderlig marknad.
Utbildningen är digitalt baserad och sker på distans vilket gör det möjligt att studera var du än bor eller befinner dig.
Det här är en kort YH-utbildning
Våra korta YH-utbildningar riktar sig till dig som redan är verksam inom en bransch, har arbetat inom samma område alternativt att du har tillgodogjort dig kompetensen via behörighetsgivande studier. Syftet med utbildningen är att bygga vidare och bredda din kompetens för att ta nya steg i karriären.
Efter utbildningen
Genom denna utbildning kommer du lära du dig att analysera konsumentbeteenden, tolka nyckeltrender och utveckla kundcentrerade strategier och arbetsmetoder. Med dessa kompetenser hjälper du organisationen i riktning mot en affärskultur som är kunddriven och kundfokuserad.
Utbildningen ger dig verktyg och arbetsmetod i digital analys. Du utvecklar färdigheter i att spåra, samla in och mäta effektiviteten av olika kampanjer och strategier, tolka data på kundbehov och beteenden samt genomföra kund- och marknadsundersökningar.
Efter utbildningen kan du analyserar data för att hitta mönster, trender och insikter som hjälper dig att planera och genomföra strategier för ökat kundengagemang och lojalitet.