Customer Experience Management (CXM) bygger på att emotionella upplevelser är nyckeln till kundernas hjärtan och framtida köpbeslut – och är idag ett av företagens främsta framgångsfaktor. Företaget måste möta och överträffa kundernas förväntningar för att inte tappa i konkurrenskraft.
Denna utbildning vänder sig till dig i en arbetsledande position inom marknadsföring, försäljning och Digital Management/IT som behöver kompetenspåfyllnad för att kunna implementera och arbeta utifrån CXM i verksamheten.
Fokus ligger på arbets- och projektmetodik och strategiska processer utifrån ett agilt förhållningssätt likväl som de organisatoriska aspekterna av CXM. CXM handlar om att förstå kundens upplevelser på djupet och måste därför vara integrerad i hela organisationens processer och verksamhet.
Utbildningen är digitalt baserad och sker på distans vilket gör det möjligt att studera var du än bor eller befinner dig.
Nyhet! Uppdragsutbildning
Vill du erbjuda en eller flera av dina anställda uppgraderad kompetens? Via IHM:s Uppdragsutbildningar har företag nu möjlighet att köpa studieplatser till utbildningen Customer Experience Management.
Det här är en kort YH-utbildning
Våra korta YH-utbildningar riktar sig till dig som redan är verksam inom en bransch, har arbetat inom samma område alternativt att du har tillgodogjort dig kompetensen via behörighetsgivande studier. Syftet med utbildningen är att bygga vidare och bredda din kompetens för att ta nya steg i karriären.