Hoppa till innehåll
hero1
Utbildningar/

Social Content Selling

Om utbildningen

60-90% av kundernas köpresa är klar innan kunden väljer att ta kontakt med en säljare. Säljaren står då med en ofta bestämd kund som lagt mycket tid på egen research och dessutom ofta är polygam, dvs bjuder in fler leverantörer till samtal. Hur gör man för att påverka kunden då?

Huvudlärare Riki Dackén berättar om delar av innehållet i utbildningen Social Content Selling

Vad du lär dig

Utbildningen tar avstamp i det faktum att det blir svårare för dig som säljare att få till kundmöten i en tidig fas av köpprocessen. Detta medför att dina möjligheter att påverka kunden att välja just ditt erbjudande kräver nya fördigheter. I den digitala affärsmiljön gäller det att vara relevant och att kunskap om hur man påverkar och hur man låter sig påverkas. Ditt beteende i säljsituationen behöver bli mer ändamålsenligt i förhållande till den digitala köplogiken, detta innebär att du behöver ha både förmågan att för-påverka och att ha modet att utmana en kund med en förutbestämd uppfattning. 

Resultat efter utbildningen

  • Du vet vilka olika faser en kund går igenom i sin egen köpresa
  • Du vet vilka tekniker som är framgångsrika för att påverka kunden beroende på var hen befinner sig i kundresan
  • Du vet hur du ska samarbeta med marknadsavdelningen för att få bättre genomslagskraft

 

Anmälan

Summa:
17.900 kr
Moms:
(exkl. moms)
Anmäl deltagare

Utbildningens slutliga pris kan komma att förändras i kassan beroende på eventuella rabatter, moms och anmälningsavgifter.

Ort och startdatum

Distans

  • 27 oktober 2021

Kurstillfällen

DISTANS: 27-28 oktober + 25 november

Omfattning

3 dagar (uppdelat på 2+1 dagar)
Utöver schemalagd tid tillkommer tid för självstudier mellan blocken.

Avgift

17 900 kr exklusive moms
22 375 kr inklusive moms
Litteratur ingår

Kontakta mig gärna

Jag svarar på dina frågor och guidar dig till rätt utbildning

Annelie Nordström.jpg

Annelie Nordström - Utbildningsrådgivare

Telefon: 031-335 20 50
E-post: annelie.nordstrom@ihm.se

Kursmoment

Dag 1 och 2:

Påverkan och försäljning i en digital affärsmiljö

  • Hur kunden formar sin uppfattning om köpet under kundresan/köpprocessen
  • Vad olika typer av påverkan kan uträtta i kundens huvud under köpresan/köpprocessen – Fokus på Uppmärksamhet, Minnen och Beteenden
  • För-påverkan och påverkansmatrisen – hur du som säljare kan för-påverka kunden i kundresans olika faser.

Mellanuppgift

Dag 3:

  • Case/uppgift – Forma olika påverkan genom Social Content Selling
  • Hur skriva? Bli en ”mini-Copy writer”.
  • Rörligt media eller skrift?
  • LinkedIn som plattform: Vad är viktigt att veta

"Den säljare som inte är relevant i hela kundens köpresa kommer förlora mark och riskerar till och med att bortrationaliseras i framtiden."


 

image

Smakprov: Social Content Selling

Digital Försäljning handlar om hur du arbetar på ett nytt sätt för att påverka dina kunder. Kunden har kommit långt i sin köpresa och det finns vissa påverkansprinciper som gör att du finns på köparens näthinna.  Dessa påverkansprinciper går vi igenom på denna online-lektion. Välkommen

När: 30 aug kl.11.30
Var: På Teams
Pris: Kostnadsfritt

image

5 tips för att påverka kunden i rätt riktning

Hur ska du få kunden att vilja göra affärer med just dig? Mycket av den information kunden vill ha finns ju att söka på nätet. Vad ska du tillföra för att bli vald när det är dags att handla? 

 

Fler röster om Social Content Selling

Ta del av vad deltagarna på pilot-omgången tyckte om Social Content Selling och hur utbildningen är relevant i deras situation. 

 Lyssna här vad tidigare deltagare säger om Social Content Selling

 

image

Test: Vad är ditt nästa steg

Vill du bli eller utvecklas som marknadschef, försäljningschef, ekonomichef eller VD.

Gör vårt test och få tips på vad som skulle kunna vara ett bra steg vidare.

Har du fler frågor?

Vi vill gärna hjälpa dig rätt. Ring, maila, chatta eller boka en tid när du vill ha kontakt

image

Företagsanpassa utbildningen

Vill du skräddarsy ett upplägg som passar just ditt företag?
Alla våra utbildningar går att anpassas efter just dina förutsättningar. Vill ni ha en egen grupp eller vill ni att vi ska vara på plats hos er, vill ni ha fler moment eller andra moment? Prata med våra affärsutvecklare så hjälper de till att skapa det upplägg ni vill ha.  

Region Stockholm
Kontakta Johan Walkendorff  tfn: 0730-43 74 76

Region Väst och Syd
Kontakta Charlotta Jelkeby, tfn: 0705-18 96 42

Vanliga frågor och svar

Vi har samlat de vanligaste frågorna kring våra öppna utbildningar inom Business Professionals - inkluderat specifika frågeställningar kring DIHM-utbildningarna

hero1

Ta del av frågor och svar

Ta mig till FAQ-sidan