Hoppa till innehåll
hero1
Utbildningar/

Social Content Selling

Om utbildningen

60-90% av kundernas köpresa är klar innan kunden väljer att ta kontakt med en säljare. Säljaren står då med en ofta bestämd kund som lagt mycket tid på egen research och dessutom ofta är polygam, dvs bjuder in fler leverantörer till samtal. Hur gör man för att påverka kunden då?

Huvudlärare Riki Dackén berättar om delar av innehållet i utbildningen Social Content Selling

Vad du lär dig

Utbildningen tar avstamp i det faktum att det blir svårare för dig som säljare att få till kundmöten i en tidig fas av köpprocessen. Detta medför att dina möjligheter att påverka kunden att välja just ditt erbjudande kräver nya fördigheter. I den digitala affärsmiljön gäller det att vara relevant och att kunskap om hur man påverkar och hur man låter sig påverkas. Ditt beteende i säljsituationen behöver bli mer ändamålsenligt i förhållande till den digitala köplogiken, detta innebär att du behöver ha både förmågan att för-påverka och att ha modet att utmana en kund med en förutbestämd uppfattning. 

Resultat efter utbildningen

  • Du vet vilka olika faser en kund går igenom i sin egen köpresa
  • Du vet vilka tekniker som är framgångsrika för att påverka kunden beroende på var hen befinner sig i kundresan
  • Du vet hur du ska samarbeta med marknadsavdelningen för att få bättre genomslagskraft

 

Anmälan

Summa:
19.900 kr
Moms:
(exkl. moms)
Anmäl deltagare

Utbildningens slutliga pris kan komma att förändras i kassan beroende på eventuella rabatter, moms och anmälningsavgifter.

Ort och startdatum

Distans

  • 27 oktober 2022

Kurstillfällen

Distans: 27-28 oktober + 25 november 2022

Omfattning

3 heldagar, kl. 09.00-16.30

Utbildningen är uppdelad i 2+1 dagar.

Utöver schemalagd tid tillkommer tid för självstudier mellan blocken.

Avgift

19 900 kr exkl. moms

24 875 kr inkl. moms

Kontakta mig gärna

Jag svarar på dina frågor och guidar dig till den utbildning som bäst matchar dina behov.

Annelie Nordström.jpg

Annelie Nordström
Utbildningsrådgivare

Telefon: 031-335 20 50
E-post: annelie.nordstrom@ihm.se

Kursmoment

Dag 1 och 2:

Påverkan och försäljning i en digital affärsmiljö

  • Hur kunden formar sin uppfattning om köpet under kundresan/köpprocessen
  • Vad olika typer av påverkan kan uträtta i kundens huvud under köpresan/köpprocessen – Fokus på Uppmärksamhet, Minnen och Beteenden
  • För-påverkan och påverkansmatrisen – hur du som säljare kan för-påverka kunden i kundresans olika faser.

Mellanuppgift

Dag 3:

  • Case/uppgift – Forma olika påverkan genom Social Content Selling
  • Hur skriva? Bli en ”mini-copywriter”.
  • Rörligt media eller skrift?
  • LinkedIn som plattform: Vad är viktigt att veta?

"Den säljare som inte är relevant i hela kundens köpresa kommer förlora mark och riskerar till och med att bortrationaliseras i framtiden."


 

image

5 tips för att påverka kunden i rätt riktning

Hur ska du få kunden att vilja göra affärer med just dig? Mycket av den information kunden vill ha finns ju att söka på nätet. Vad ska du tillföra för att bli vald när det är dags att handla? 

 

Fler röster om Social Content Selling

Så upplever en av våra deltagare på Social Content Selling utbildningen

image

Testa dina framtidsmöjligheter

Vill du utvecklas som marknadschef, försäljningschef, ekonomichef eller VD.

Gör vårt test och se vilka steg som kan ta dig vidare.

Har du några frågor?

image
image

Vanliga frågor och svar

Vi har filmat de vanligaste frågorna kring våra öppna utbildningar inom Business Professional - inkluderat specifika frågeställningar kring DIHM-utbildningarna.

image

Vill du företagsanpassa utbildningen?

Vill du anpassa utbildningen till att matcha ditt företags förutsättningar? Prata med våra affärsutvecklare så hjälper de till att skapa det upplägg ni vill ha.  

Stockholm: Johan Walkendorff tfn: 0730-43 74 76

Stockholm: Petter Lövbom tfn:0726-604298

Väst och Syd : Charlotta Jelkeby tfn: 0705-18 96 42