Huvudlärare Riki Dackén berättar om delar av innehållet i utbildningen Social Content Selling
Vad du lär dig
Utbildningen tar avstamp i det faktum att det blir svårare för dig som säljare att få till kundmöten i en tidig fas av köpprocessen. Detta medför att dina möjligheter att påverka kunden att välja just ditt erbjudande kräver nya fördigheter. I den digitala affärsmiljön gäller det att vara relevant och att kunskap om hur man påverkar och hur man låter sig påverkas. Ditt beteende i säljsituationen behöver bli mer ändamålsenligt i förhållande till den digitala köplogiken, detta innebär att du behöver ha både förmågan att för-påverka och att ha modet att utmana en kund med en förutbestämd uppfattning.
Resultat efter utbildningen
- Du vet vilka olika faser en kund går igenom i sin egen köpresa
- Du vet vilka tekniker som är framgångsrika för att påverka kunden beroende på var hen befinner sig i kundresan
- Du vet hur du ska samarbeta med marknadsavdelningen för att få bättre genomslagskraft