Sales Performance Management

Om Sales Performance Management
IHM Sales Performance Management Àr en omfattande och praktisk utbildning som ger dig de verktyg och kunskaper du behöver för att bli en framgÄngsrik sÀljledare. Oavsett om du redan har en ledande roll inom försÀljning eller strÀvar efter att ta nÀsta steg i din karriÀr har du nytta av den hÀr utbildningen.
RESULTAT EFTER UTBILDNINGEN
- FörstÄelse för sÀljledarens roll och arbetsuppgifter
- Ăkad förmĂ„ga att göra rĂ€tt prioriteringar för bĂ€sta sĂ€ljresultat
- Insikt om ditt personliga ledarskap och hur du kan nyttja det för att leda andra
- Insikt om din roll som sÀljledare i förÀndringsprocesser
- Kunskap i hur du implementerar praktiska ledarredskap i din roll
- Ăkad förstĂ„else för drivkrafter och hur du kan mĂ„lstyra för ökad motivation
- Praktisk förstÄelse för teamkÀnsla och att utveckla sÀljkultur
- Insikt om digitaliseringens möjligheter att driva försÀljning
SĂ GĂ R DET TILL
Vi tar avstamp i den förÀndrade digitala tillvaron och de nya kundmönstren som följer online - och leder oss vidare in i den senaste forskningen kring pÄverkan och hjÀrnan som Àr nödvÀndig att förstÄ för att mÄlstyra sÀljarna pÄ effektivast sÀtt.
Förkunskapskrav
Sales Performance Management riktar sig till dig som antingen har, eller strÀvar efter, en roll som försÀljningschef, sÀljledare/-coach, marknadschef med sÀljledningsansvar, VD för sÀljbolag, eller kvalificerad sÀljare/KAM med ansvar för externa sÀljkanaler.
Du behöver inte ha nÄgon studieerfarenhet sedan tidigare. VÄra lÀrare Àr vana att möta mÀnniskor med olika utbildningsnivÄ och guidar dig genom kursmoment, inlÀmningsuppgifter och examinationer.
För företag
Att anmÀla flera personer frÄn samma företag ger mÄnga fördelar. Ni fÄr möjlighet att lÀra er samma sak samtidigt, vilket skapar en gemensam grund att stÄ pÄ. Genom att diskutera och reflektera tillsammans kan ni direkt omsÀtta kunskaperna i praktiken och hitta förbÀttringsomrÄden i er verksamhet redan under utbildningen.
Plats & Startdatum
Avgift
39 900 kr exkl. moms
49 875 kr inkl. moms
Omfattning
6 halvdagar + 3 handledningstillfÀllen
Schema

Philip Holmberg
Kontakta gÀrna mig för rÄdgivning, anmÀlan eller om ditt företag vill ha en skrÀddarsydd version av utbildningen.
Telefon: 076-666 10 46
E-post: philip.holmberg@ihm.se
Kursmoment
- Hur ser den moderna köpresan ut?
- Hur möter man dagens bestÀmda och polygama kund?
- Hur för-pÄverkar man kunderna i den nya kundresan
- Min viktigaste uppgift som ledare
- Ledarskapets tre perspektiv: rollen, ledarskapet och affÀren
- Vad innebÀr rollen som sÀljledare?
- Hur man skapar tillit
- Kompetens vs Trust
- HjĂ€rnan â Huvudpersonen i detta drama
- Hur fungerar hjÀrnans belöningssystem och hotsystem
- De fyra utvecklingsnivÄerna i ett team
- Att leda i förÀndring
- FörstÄ dina sÀljares drivkrafter
- MÄlstyrning för ökad motivation
- RAK â För sĂ€ljplanering och -coachning
- Kommunikation och ledarstilar
- Coachning som sÀljledarverktyg
- Praktisk sÀljcoachningstrÀning
- Hur anvÀnder man feedback? Korrigerande och positiv
- âJag-budskapetâ
Triggerpoints för dagens pÄlÀsta och autonoma kunder
Marknadsföring och data
Datahantering för effektivare sÀljarbete
Always on-tÀnk / On demand-tÀnk
SÄ lÀr du ut kundresan
Teknikskiftets pÄverkan pÄ Sales & Marketing Management
Content Marketing
- Struktur för Inspirerande sÀljmöten
- Presentationsteknik â Analog och digital
- Mötesteknik
- Förberedande presentationer ifrÄn Certifieringen
- Hur jobbar man med teknik i sina presentationer
- Storytelling â Vad Ă€r det och varför?
- Redovisningar
- Cerifiering
HUVUDLĂRARE: ANDREAS BENGTSSON
Expert inom sÀljledarskap och förÀndringsledning
Andreas Àr beteendevetare och licenserad mental trÀnare med lÄng erfarenhet inom bÄde försÀljning, ledarskap och rÄdgivning. Han trÀnar och coachar sÀljchefer med syftet att nÄ hÄllbara resultat tillsammans med sina sÀljare och möter dagligen olika branscher via sitt företag Act2inspire.

Röster frÄn deltagare

Shefqet Hajdini
FörsĂ€ljningschef, LĂ€nsförsĂ€kringar Ălvsborg
Nu, nÄgra mÄnader senare, mÀrker jag att bÄde jag och mitt team har fÄtt en nytÀndning och hittat nya sÀtt att nÄ vÄra mÄl. För mig har IHM Sales Performance Management varit startskottet för ett mer effektivt och inspirerande ledarskap.

Mette Picaut
VD och grundare, M Picaut Swedish Skincare
SÄ nöjd med utbildningen! Lite ovÀntat vÀnde den upp och ner pÄ hela vÄrt sÀljteam,- fast pÄ ett bra sÀtt. Varje mÄndagsmöte började jag lÀra ut godbitarna frÄn lektionerna, ett slags lÀrandebaserat ledarskap kanske man kan kalla det. Det blev som en vÄg som hÄller i sig Àn och alla har blivit skarpa pÄ allt frÄn storytelling, kundresan till Simon Sinek. SjÀlvklart kommer det göra att Ärets omsÀttning kommer att blÄsa i höjden, vilket Àr en av mina Ätaganden som bolagets VD. Men framförallt Àr det Ànnu roligare pÄ jobbet och vi har fÄtt en ny energi hela gÀnget pÄ 7 pers. Tack till vassa lÀrare och bra upplÀgg! IHM levererar som vanligt.

Maria Fors
LĂ€nsförsĂ€kringar Ălvsborg, FörsĂ€ljningschef företagsförsĂ€kring
Att delta i IHM:s sÀljutbildning har varit en oerhört lÀrorik upplevelse. Det var vÀrdefullt att fÄ dela med sig av och ta del av andras erfarenheter och utmaningar, vilket skapade en dynamisk och inspirerande lÀrmiljö. Kombinationen av lÀrarledda utbildningar och praktiska övningar gjorde det möjligt att direkt applicera kunskaperna i min vardag. Utbildningen har gett mig ovÀrderliga verktyg som jag anvÀnder dagligen i min roll som sÀljledare.

Hanna Strömberg
FörsÀljningschef, UmeÄ Sport & Motion
Efter kursen har jag fÄtt med mig en massa handfasta verktyg som jag tagit med mig in i verksamheten. Mötesstruktur och olika sÀtt att ge feedback Àr nÄgot som kunde implementeras direkt och det gör en stor skillnad i mötet med medarbetarna. LÀrarnas stora kompetens och engagemang lyste igenom hela vÀgen och det fanns mycket utrymme för diskussioner i gruppen, vilket Àr vÀldigt vÀrdefullt. Positivt Àr att kursen gick vÀldigt bra att lÀsa tillsammans med heltidsarbete.
Citat frÄn kursutvÀrderingarna
Relaterade utbildningar
Effektivisera försÀljningen
LÀr dig modern pÄverkansteori
Förena sÀlj och marknad
Bygg starka varumÀrken
Skapa konkurrenskraft
Effektivisera marknadsföringen
Strategisk marknadsföring
Företagsekonomi
Praktisk affÀrsutveckling