Anmäl dig i dag och få tillgång till Live Shopping-plattformen Streamify kostnadsfritt under en månad direkt efter utbildningen
Live Shopping-formatet skapar ett personligt, närvarande och engagerande säljmöte med potential att nå allt från en smal kundkrets till en hel värld. Formatet växer explosionsartat på grund av sin affärsmässiga effektivitet - men för att lyckas med Live Shopping krävs grundläggande kunskap, både för den strategiska och den operativa processen. Denna kunskap lär du dig i utbildningen.
För vem passar utbildningen?
Live Shopping passar dig som arbetar inom kommunikation, försäljning eller kundupplevelser inom antingen B2B eller B2C. Relevanta titlar är exempelvis Content/Event-producent, marknadschef, E-Commerce Manager, Social Media Manager.
Resultat:
- Förståelse för hur du implementerar Live-Shopping i din verksamhet
- Praktisk förmåga att genomföra Live Shopping-Event, från idé till koncept
- Förståelse för hur dina olika kanaler samverkar för bästa resultat
- Förståelse för hur du utvärderar, analyserar och drar lärdom från dina events
- Kunskap kring att ta fram koncept efter mål och att mäta effekten
- Förmåga att hantera tekniken och programmen som krävs för Live Shopping
Så går det till:
Utbildningen genomförs på distans och du utför praktiska moment i ett reellt sammanhang.
I utbildningen ingår med utgångspunkt i kursens innehåll kommer planera, genomföra och utvärdera ett live shopping-event i ditt befintliga företag.