AI för säljare

Lär dig effektivisera dina säljprocesser med AI
Frigör tid med hjälp av AI
Effektivisera monotona uppgifter
Praktiskt perspektiv
Det här är en kurs för säljare som vill upptäcka vilka möjligheter det finns inom Artificiell intelligens. Kursen är två halvdagar på distans och ger dig praktiska lösningar på vanliga och tidskrävande uppgifter som du (med största sannolikhet) möter genom säljprocessen idag.

Använd AI som säljare

Föreställ dig en framtid där du med hjälp av AI kan radera de monotona men nödvändiga uppgifterna från ditt arbetsflöde, och på det här sättet frigöra mellan 20–50 % av din tid. Tid som du kan rikta mot ditt överordnade mål som säljare: Att driva mot högsta möjliga säljresultat.

Den möjligheten finns idag. Vår lärare i denna utbildning, Riki Dackén har utforskat AI-potentialen från ett praktiskt perspektiv. Med sin mångåriga erfarenhet inom försäljning, har han utgått ifrån dagens tidskrävande säljsysslor och översatt de till uppgifter som Artificiell Intelligens kan hantera.

VEM ÄR UTBILDNINGEN FÖR?

OCH VEM ÄR DEN INTE FÖR?

Den här kursen är framför allt för dig som jobbar som säljare inom B2B. Det är en praktisk kurs som hanterar vanliga uppgifter kopplade till olika former av kundkontakt. Samtidigt är det en introducerande kurs i vad Chat GPT är och hur du kan använda detta verktyg i din vardag.

Det betyder att om du redan har lärt dig att använda Chat GPT, eller likande AI-verktyg, och har god förståelse för hur verktyg som dessa kan förenkla ditt säljyrke, är detta inte en kurs för dig. Denna kurs är inte heller en avancerad AI-teknisk kurs, så om du har studerat eller till och med jobbat med AI tidigare, är denna kurs troligtvis för grundläggande för dig.

Som du kommer lära dig i kursen, är AI-verktyget din förlängda arm. Du som säljare behöver ställa rätt frågor och korrigera riktningen och resultaten du får ut genom verktyget. Det betyder att ju mer erfarenhet av säljyrket du har, och desto mindre vana av AI-verktyg du har – desto mer kommer du att få ut av denna kurs.

Avgift

9 900 kr exkl. moms

12 375 kr inkl. moms

Omfattning

2 halvdagar i följd - på distans

Schema

Kontakta mig för mer information
Kontakta mig för mer information

Johan Henriksson

Direkt: 076-666 25 26
Växel: 020-024 00 24
Mail: johan.henriksson@ihm.se

Behöver säljare kunna AI?

Riki har bland annat testat att förbereda olika moment inför ett kundmöte med hjälp av AI. Uppgifter som kan ta upp till en halv arbetsdag att genomföra. Som genom denna metod, blir klara på en halvtimme.

Denna kurs är en kort och fascinerande resa, där du får utforska hur AI kan förändra din säljprocess genom att låsa upp (tidigare) otänkbara nivåer av produktivitet och effektivitet.

Det här är inte en djupgående kurs i komplexiteten bakom Artificiell intelligens, eller en kurs som kräver djup teknisk kunskap. Utan en praktisk kurs som visar möjligheten som finns genom dagens gratis AI-konton (som Chat GPT), och hur verktyget kan användas i dina säljprocesser.

En annan viktig poäng, som Riki kommer belysa genom kursen, är hur AI inte kommer ersätta dig som säljare, utan snarare bli ett verktyg som kan förbättra och effektivisera ditt arbete.

https://www.ihm.se/globalassets/.new-blocks/kontakt/parallellt_hero.png

Webinar: Hur kan säljare använda AI?

I det här webinaret berättar vi vilka möjligheter säljare har inom Artificiell intelligens.

Ladda ner webinaret här

Efter utbildningen

Efter två halvdagar med Riki kommer du att ha en mängd konkreta exempel på hur din säljprocess kan effektiviseras. Förutom de konkreta arbetsuppgifter han går igenom, så kommer förståelsen för verktyget hjälpa dig att applicera verktyget i din vardag.

Det här är några exempel han kommer att gå igenom:

AI kan användas för att snabbt söka igenom stora datamängder och hitta värdefulla kundinsikter. Detta kan handla om att hitta nya potentiella kunder, förstå kundens affärsmodell, följa branschnyheter, analysera konkurrenters prestationer och strategier, upptäcka trender och mönster, och förutspå kundens beteende och behov.

AI kan vara användbart för att formulera och ställa effektiva och specifika frågor som hjälper säljaren att identifiera och förstå kundens behov, prioriteringar och beslutsprocesser. Dessa frågor kan skapas med hjälp av information som AI har samlat in och analyserat om kunden och deras bransch. AI kan också analysera kundens svar på tidigare frågor och hjälpa till att identifiera vilka ytterligare frågor som kan vara mest relevanta eller effektiva att ställa.

AI kan hjälpa till att skriva taktikmejl genom att ge förslag på effektiva formuleringar, ton och struktur. AI kan också automatiskt anpassa e-postmeddelandet till mottagaren baserat på tidigare interaktioner och kunddata.

Genom att integrera AI på dessa sätt kan du effektivisera dina arbetsprocesser, förbättra kundkommunikationen och i förlängningen öka försäljningsresultaten.

  • Skriva en sammanfattning på behovsanalysen
  • Skapa en bokningsmall för besökbokningssamtal
  • Skriva intresseväckande inlägg i sociala medier (som LinkedIn)
  • Göra karuseller på LinkedIn
  • Fylla i CRM-systemet
  • Skapa kunddialog

JUST NU FINNS DET INGA PLANERADE STARTER