Hur kan säljare använda AI?
I det här webinaret berättar vi vilka möjligheter säljare har inom Artificiell intelligens.
Kursen visar hur du som säljare kan frigöra upp till 20–50 % av din arbetstid. Genom att använda AI-verktyg (som exempelvis Chat GPT) för att automatisera de repetitiva, men nödvändiga, uppgifterna kan du istället fokusera på att maximera dina säljresultat och driva försäljningen framåt.
Den här kursen är framför allt för dig som jobbar som säljare inom B2B. Det är en praktisk kurs som hanterar vanliga uppgifter kopplade till olika former av kundkontakt. Samtidigt är det en introducerande kurs i vad Chat GPT är och hur du kan använda detta verktyg i din vardag.
Att anmäla flera personer från samma företag ger många fördelar. Ni får möjlighet att lära er samma sak samtidigt, vilket skapar en gemensam grund att stå på. Genom att diskutera och reflektera tillsammans kan ni direkt omsätta kunskaperna i praktiken och hitta förbättringsområden i er verksamhet redan under utbildningen.
Riki har bland annat testat att förbereda olika moment inför ett kundmöte med hjälp av AI. Uppgifter som kan ta upp till en halv arbetsdag att genomföra. Som genom denna metod, blir klara på en halvtimme.
I det här webinaret berättar vi vilka möjligheter säljare har inom Artificiell intelligens.
Vi har i nuläget inga planerade startdatum, men anmäl gärna ditt intresse så kontaktar vi dig så snart en ny start planeras.
2 halvdagar i följd - på distans
Kontakta gärna mig för rådgivning, anmälan eller om ditt företag vill ha en skräddarsydd version av utbildningen.
Telefon: 076-666 10 46
E-post: philip.holmberg@ihm.se
Efter två halvdagar med Riki kommer du att ha en mängd konkreta exempel på hur din säljprocess kan effektiviseras. Förutom de konkreta arbetsuppgifter han går igenom, så kommer förståelsen för verktyget hjälpa dig att applicera verktyget i din vardag.
Det här är några exempel han kommer att gå igenom:
AI kan användas för att snabbt söka igenom stora datamängder och hitta värdefulla kundinsikter. Detta kan handla om att hitta nya potentiella kunder, förstå kundens affärsmodell, följa branschnyheter, analysera konkurrenters prestationer och strategier, upptäcka trender och mönster, och förutspå kundens beteende och behov.
AI kan vara användbart för att formulera och ställa effektiva och specifika frågor som hjälper säljaren att identifiera och förstå kundens behov, prioriteringar och beslutsprocesser. Dessa frågor kan skapas med hjälp av information som AI har samlat in och analyserat om kunden och deras bransch. AI kan också analysera kundens svar på tidigare frågor och hjälpa till att identifiera vilka ytterligare frågor som kan vara mest relevanta eller effektiva att ställa.
AI kan hjälpa till att skriva taktikmejl genom att ge förslag på effektiva formuleringar, ton och struktur. AI kan också automatiskt anpassa e-postmeddelandet till mottagaren baserat på tidigare interaktioner och kunddata.
Genom att integrera AI på dessa sätt kan du effektivisera dina arbetsprocesser, förbättra kundkommunikationen och i förlängningen öka försäljningsresultaten.