Vill du jobba med affärsutveckling inom retail och e-handel med fokus på omnikanal och unified commerce? Distansutbildningen Affärsutveckling Unified Commerce ger dig kompentens att bedriva försäljning inom fysisk och digital handel genom digitaliseringskoncept och säljfrämjande åtgärder.
Jobbar du eller har du jobbat inom butiksledning eller visual merchandising och vill utveckla dig inom digital försäljning och digitala butikskoncept? Lär dig mer om välfungerande e-handelsflöden, digitala och analoga försäljningsaktiviteter, butiks- och handelskoncept samt säljfrämjande åtgärder inom den digitala och fysiska miljön.
Utbildningen sker på distans, vilket gör det möjligt att studera utbildningen var du än bor eller befinner dig.
Det här är en kort YH-utbildning
Våra korta YH-utbildningar riktar sig till dig som redan är verksam inom en bransch, exempelvis om du har studerat en utbildning eller arbetat inom samma område. Syftet med utbildningen är att bygga vidare och bredda sin kompetens för att ta nya steg i karriären.
Efter utbildningen
Du fördjupar din kompetens i affärsutveckling inom retail och e-handel med fokus på omnikanal och unified commerce. Utbildningen rustar dig för en arbetsroll med ansvar, ledning och utveckling av digitalisering av butikskoncept samt inom säljfrämjande åtgärder i en digital och fysisk miljö, vilket blir en förutsättning för att butiker och kedjor ska kunna påbörja och klara av en digital transformation och uppnå en sömlös kundupplevelse med ett enhetligt digitalt ekosystem.
Digitaliseringen har under flera års tid påverkat handeln och genererat förändrade köpbeteende med nya krav och behov hos kunderna. För att kunna överleva på en alltmer tuffare marknad så krävs att man som butik kan förena och integrera fysiska och digitala butiksformat, och detta utifrån Unified Commerce-modellen, där kundupplevelse är sömlös oavsett vilken kanal kunden rör sig i.
Efter utbildningen kommer du kunna jobba med ansvar och ledning inom affärsutveckling av fysiska och digitala butiksformat enligt unified commerce-modellen.