MER

IHM Strategic Brand Management

Företagets varumärke är en strategisk resurs, men få företag vet hur de ska utnyttja den. Strategiskt varumärkesarbete har därför fått en alltmer central roll i hela organisationens affärs- och verksamhetsutveckling.

Claes Hydén
”För dig som behöver nya perspektiv på modernt varumärkesarbete.”
Claes Hydén Handledare & examinator
IntresseanmälanProva-på/InfomöteBoka rådgivningKoll på affärsspråket?
Claes Hydén
”För dig som behöver nya perspektiv på modernt varumärkesarbete.”
Claes Hydén Handledare & examinator

Fakta

Startdatum

Stockholm

01 aug
Preliminär start i höst 2018

*Med reservation för ändringar.

8

Omfattning

3 tillfällen (3+3+2 dgr) under 4 mån. 

Ett tillfälle för slutredovisning av tillämpningsuppgift tillkommer.

Kursavgift

Avgift

Utbildningsavgift: 66.000:-*
Anmälningsavgift: 2.500:-*

*Vid privatfinans är priset inkl. moms.
Vid företagsfinans tillkommer moms.

Litteratur ingår.

Företagsanpassning

Hur kan IHM hjälpa ert företag att skapa värde? Kontakta våra affärskonsulter för en förutsättningslös diskussion om era utmaningar.

Kontakta oss för att diskutera vidare.

Innehåll

Lär dig behärska nya varumärkesutmaningar

Vill du få ditt varumärke att växa och bli starkare? Behöver du samla organisationen under ett nytt namn? Vill du öka engagemanget bland organisationens anställda? Behöver du stärka företages rykte och anseende? Brottas du med att få samstämmighet i ditt content både online och offline? Eller vill du helt enkelt rusta organisationen för framtida utmaningar i en värld där varumärkesbilden i allt högre utsträckning avgör om organisationen får behålla och kan attrahera kunder, kompetens eller kapital? 
 
I denna utbildning uppgraderar du dig till att bemästra dagens och framtidens komplexa utmaningar inom varumärkesdriven förändring, styrning och utveckling. Oberoende av din aktuella varumärkesutmaning, får du i utbildningen möjlighet använda dina egna utmaningar och konkreta erfarenheter som utgångspunkt i ditt lärande.
 
Du får värdefull återkoppling och ny kunskap från både lärare, experter och andra deltagare. Du tränas i att bli en skicklig ledare för organisationens kommunikativa arbete, oavsett om du sitter i en ledningsgrupp eller siktar dit. 
 
 

 

Huvuddelar

Mer info om IHM Strategic Brand Management finns under fliken LADDA NER.

 

Resultat

Uppgradera dina kunskaper och utveckla din förmåga

I denna utbildning uppgraderar du dig till att bemästra dagens och framtidens komplexa utmaningar inom varumärkesdriven förändring, styrning och utveckling. Vi vägleder dig så att du kan bemästra ditt specifika perspektiv i förhållande till utbildningens innehåll.
 
Du tränas i att bli en skicklig ledare för organisationens kommunikativa arbete, oavsett om du sitter i en ledningsgrupp eller siktar dit. 

Efter programmet ska du

  • Ha en helhetsbild av varumärkesarbetets möjligheter och utmaningar i din verksamhet
  • Vara utrustad med praktiska tips och idéer för tillämpningar i din verksamhet
  • Kunna gå vidare med fördjupad kunskapsinhämtning inom ämnesområdet
  • Kunna finna nya vägar för att med stöd av varumärkesarbetet utveckla både dig själv i din yrkesroll, och den egna verksamheten
  • Ha ökat din praktiska förmåga att välja rätt inriktning på varumärkesarbetet i din organisation.

 

 

Sagt om

Christian di Luca

VD, Gruppo Di Luca
Kunskaperna jag fått med mig från Strategic Brand Management och Personligt Ledarskap har betytt mycket för mig, jag har fortfarande kontakt med min handledare Calle Peyron.

Ladda ner

Här kan du ladda ner dokument

Leder du varumärketsarbetet på strategisk nivå? Vi ger dig nya perspektiv.

IHM Strategic Brand Management är skräddarsydd för dig som jobbar med strategiskt varumärkesarbete i offentlig eller privat verksamhet, t ex som Corporate Brand Manager, kommunikationschef, marknads/säljansvarig eller verksamhetsansvarig, eller som stödjer det strategiska varumärkesarbetet i en stabs- eller konsultroll. Det är ett program som behandlar principerna för att vårda verksamhetens anseende och skapa legitimitet på marknaden eller i samhället.

Kontakta oss för rådgivning

Har du frågor eller vill ha råd? Ring 0200-24 00 24 eller kontakta någon av våra rådgivare direkt. Du kan också boka personlig rådgivning.

Möt Christian Di Luca, tidigare elev på Strategic Brand Management

Ett varumärke är ett löfte. Ett ställningstagande som väcker förväntan. Ett löfte som sen infrias i leveransen, när man betalat för varan eller tjänsten och börjar konsumera den. Här kan man faktiskt påstå att politiska partier inte skiljer sig nämnvärt från logiken i varumärkesstrategi. Men varför är det då så få partier som tillämpar den? I mitten av nittiotalet insåg partiledningen för Labourpartiet i Storbritannien att man måste lägga om kurs. Partiet upplevdes som mossigt med en ideologi som verkade ha passerat bäst före datum. Lösningen blev en repositionering av ”varumärket” Labour till New Labour. Namnjusteringen backades upp av en rad nya profilfrågor. I grunden var det samma parti, samma ideologi, men presenterad på ett modernt sätt, anpassad till en ny verklighet. Det var onekligen en av orsakerna till New Labours valseger 1997. I Sverige bestämde sig moderaterna för att 2006 kopiera strategin med Nya Moderaterna. Det gick bra då. Men vad hände sen? Varumärkesteori bygger...

Till toppen av sidan Till topp