MER

IHM Digital Marketing- Trends & Challenges

Den digitala marknadsföringen är i ständig rörelse, och att hålla sig uppdaterad är A och O. Vi ger en koncis uppdatering kring de senaste ändringarna inom centrala digitala kanaler och kommande skiftningar på den digitala arenan. Vi avsätter tid för att diskutera era utmaningar och dela erfarenheter.

Max Wimnell, digital strateg och IHM-lärare
”För att bli framgångsrik inom marknadsföring behöver man vara nyfiken på vad som är relevant imorgon och ödmjuk nog för att lära sig det som ger resultat i dag.”
Max Wimnell, digital strateg och IHM-lärare
IntresseanmälanFler kurser inom området
Max Wimnell, digital strateg och IHM-lärare
”För att bli framgångsrik inom marknadsföring behöver man vara nyfiken på vad som är relevant imorgon och ödmjuk nog för att lära sig det som ger resultat i dag.”
Max Wimnell, digital strateg och IHM-lärare

Fakta

Startdatum

Göteborg

17 apr
17 april 2018

1

En heldag

Erfarenhet av att arbeta med digital marknadsföring krävs. 

Du förväntas genomföra några förberedande moment innan start. 

 

info [dot] allman [at] ihm [dot] se (subject: Fr%C3%A5ga%20om%20IHM%20Digital%20Marketing) (Frågor? Maila oss!)

Kursavgift

Avgift

6 800 kr exkl moms

8 500 kr inkl moms

 

Lunch & god fika ingår! 

Företagsanpassning

Hur kan IHM hjälpa ert företag att skapa värde? Kontakta våra affärskonsulter för en förutsättningslös diskussion om era utmaningar.

Kontakta oss för att diskutera vidare.

Innehåll

Digital Marketing: Trends
Vi ger en koncis uppdatering kring både de senaste ändringarna inom centrala digitala kanaler och kommande skiftningar på den digitala arenan. I detta pass fokuserar vi på de uppdateringar och skiftningar som möjliggör nya användningsområden och affärsnytta för organisationer. Vi ger även konkreta tips på vad pågående skiftningar kan ha för påverkan på organisationer och hur dessa bör tacklas.    

 
Ur innehållet:
  • Snapchat på svenska marknaden
  • GDPR, vad kan organisationer börja med redan idag? 
  • LinkedIns förbättrade lead-generering
  • Hur trackingscript ger ny data om användarna
  • Facebooks & Googles förtroende minskar, hur påverkar det spelplanen? 
 
Challenges:
Är det annonsen eller landningssidan man ska förbättra om konverteringsgraden på webbplatsen är låg? Ska vi satsa fullt ut på video-innehåll? Hur påverkas annonsmarknaden av att Google tar fram en egen AdBlocker? Hur var det nu man satte upp tracking för en annons?
 
Under den avslutande delen av dagen får ni möjlighet att omsätta era teoretiska funderingar i praktik, där vi utgår från tidigare inkomna frågor och låter er jobbar praktiskt utifrån era organisationers utmaningar.  
 
För vem?
Utbildningen är främst för dig som har förhandskunskaper i digital marknadsföring, vill få konkreta uppdateringar och tips samt kunna få hjälp med utmaningarna i din vardag.
 

Resultat

IHM Digital Marketing - Trends & Challenges ger dig en konkret uppdatering inom digital marknadsföring, och du får omsätta teoretisk kunskap i praktisk färdighet för din dagliga verksamhet. Du får möjlighet att ställa specifika frågor utifrån din organisations digitala utmaningar samt får en affärskritisk inblick framåt och vad ni som organisation behöver vara förberedda och agera på i det digitala landskapet.
 

Under dagen får du:

  • Konkreta uppdateringar inom centrala digitala verktyg och tillvägagångssätt 
  • En inblick framåt kring digitala utmaningar och tydliga actions på vad din organisation behöver vara förberedda och agera på
  • Möjlighet att ställa och få konkreta svar på frågor och utmaningar specifika för din verksamhet 
 

Sagt om

Kontakta oss för rådgivning

Har du frågor eller vill ha råd? Ring 0200-24 00 24 eller kontakta någon av våra rådgivare direkt. Du kan också boka personlig rådgivning.

Till toppen av sidan Till topp