MER

IHM Digital Marketing

I dagens digitala klimat behöver företag ha kunskap i digital marknadsföring och dess arbetssätt för att kunna ta korrekta beslut på strategisk nivå. IHM Digital Marketing är ett program skapat av ledande branschaktörer. Du får konkreta verktyg för att öka företagets digitala närvaro och ta kommunikationen hela vägen från strategi till konvertering och optimering.

Max Wimnell
”Man måste veta vad som ger effekt. Att bara räkna klick är som att en butik bara skulle räkna besök, och inte de som handlar.”
Max Wimnell lärare Digital Marketing Link
Anmäl dig härBoka rådgivningFler kurser inom området
Max Wimnell
”Man måste veta vad som ger effekt. Att bara räkna klick är som att en butik bara skulle räkna besök, och inte de som handlar.”
Max Wimnell lärare Digital Marketing Link

Fakta

Startdatum

Stockholm

03 apr
3-4 april + 10-11 april 2017
15 maj
15-16 maj + 1-2 juni 2017
12 jun
12-13 juni + 19-20 juni 2017

Göteborg

20 apr
20-21 april + 27-28 april 2017
08 jun
8-9 juni + 15-16 juni 2017

Malmö

04 maj
4-5 maj + 11-12 maj 2017

4

4 heldagar

Utbildningens omfattning är 4 heldagar uppdelat i 2 + 2 dagar.

Den största delen av utbildningen kommer att förläggas under lektionstid, men du förväntas även att genomföra övningar samt en hemtentamen som certifierande moment.

 

info [dot] allman [at] ihm [dot] se (subject: Fr%C3%A5ga%20om%20IHM%20Digital%20Marketing) (Frågor? Maila oss!)

Kursavgift

Avgift

20 900 kr exkl moms.

26 125 kr inkl moms.

 

Avgiften inkluderar certifiering. 

Företagsanpassning

Hur kan IHM hjälpa ert företag att skapa värde? Kontakta våra affärskonsulter för en förutsättningslös diskussion om era utmaningar.

Kontakta oss för att diskutera vidare.

Innehåll

Kursinnehåll

IHM Digital Marketing ger dig en djupare förståelse för digital marknadsföring samt praktiska kunskaper och verktyg.
Ur innehållet:
 

Planering & arbetssätt

  • Vilka delar bör en digital strategi innehålla, hur ser en bra modell att jobba efter ut och hur ser jag till att nå kunden genom hela kundresan?
  • Hur hänger de olika delarna ihop, vilka synergieffekter kan kanalerna generera och när prioriterar man vilket verktyg?
  • Hur jobbar man med ett agilt förhållningssätt och vilka effekter har det på arbetsprocessen, budget och resultat?
  • Hur säkerställer man att rätt budskap når rätt målgrupp vid rätt tidpunkt?  
  • Hur vet jag vad jag ska kravställa och mäta min leverantör på?

Implementering & verktyg

  • Vilka parametrar avgör webbplatsens ranking hos sökmotorer och hur kan man påverka dessa?
  • Hur planerar, implementerar och mäter man framgångsrika Email Marketing-kampanjer? 
  • Hur köper man uppmärksamhet i rätt kanaler, och vilka köpmodeller finns det för digital annonsering?
  • Hur engagerar man kunden i rätt kanal och vid rätt tillfälle, vad krävs för att bibehålla en långsiktig relation och vilka parametrar avgör innehållets relevans?     
  • Vilket annonsformat är bäst lämpat när, och hur kan man på ett kostnadseffektivt och strukturerat sätt servera högpresterande och relevant innehåll till rätt målgrupp? 

Analys och optimering

  • Hur vet man vad man ska mäta och vad är de viktigaste nyckeltalen att analysera?
  • Vilka slutsatser kan man dra av webbesökares beteende och hur mäter sig ens egna ROI mot marknaden? 

 

För dig som vill ligga i framkant

Inom digital marknadsföring ställs alla företag inför samma frågeställningar och har tillgång till samma verktyg. Oavsett om du är egenföretagare eller arbetar inom en stor organisation, har en operativ eller ledande roll, så är Digital Marketing en kurs för dig. 
Kursen leds av svenska ämnesexperter men litteraturen är på engelska, varför du ska ha goda kunskaper i engelska tillsammans med en god datorvana. 
 

 

Resultat

Metodik, verktyg och teknik

Du får relevanta kunskaper i digital marknadsföring för att kunna fatta strategiska beslut. Du får lära dig metodik och det senaste inom verktyg och teknik för att kunna optimera företagets digitala marknadsföring. 
 

Resultat efter utbildningen

IHM Digital Marketing ger dig en djupare förståelse för digital marknadsföring samt praktiska kunskaper inom digital marknadsförings tre hörnstenar:
 
  • Planering & arbetssätt
  • Implementering & verktyg
  • Analys och optimering

 

IHM Certifikat

Utbildningen ger ett IHM Certifikat i Digital Marketing.

Sagt om

Pernilla Zahn

Kommunikationsspecialist på PostNord
"Jag valde att gå IHM Digital Marketing för jag behövde en bättre digital plattform att stå på i min nuvarande arbetsroll. En insikt jag tar med mig från utbildningen är att alltid vara intresserad utav den nya utvecklingen och våga testa sig framåt, för att nå det bästa resultatet. Sätt upp mål, testa och analysera, vad som passar bäst för dina kunder och ditt företag. Utbildningen var en bra mix av teori och praktiska övningar med många bra diskussioner, på en nivå som passade alla elever beroende på tidigare kunskapsnivå. Så efter avslutad utbildning kände jag själv att jag fick en bredare kunskap och förståelse av de digitala kommunikationskanalerna."

Sandra Fjellström

Marknadschef Grand Parfymeri
I en tid där ”allt som kan digitaliseras kommer att digitaliseras” är det väldigt viktigt att hänga med på det senaste. Jag lärde mig väldigt mycket under den här kursen, men en av de viktigaste sakerna vi pratade om var den iterativa processen där digital marknadsföring ger möjligheter till en större flexibilitet genom att justera och redigera under kampanjens gång, exempelvis daglig mätning i Google Analytics och justera kampanjen beroende på vilka kanaler eller sökord som levererar bäst resultat. Detta är något jag gärna vill lära mig mer om!

Jennie Mikaelsson

Marknadskoordinator, Segers Fabriker AB
Jag är jättenöjd med kursen. Kursen var mycket intensiv men samtidigt väldigt givande och har gett mig de kunskaper jag behövde för att sätta igång och använda mig av digital marknadsföring i min vardag. Jag har redan nu tagit med mig massor av insikter kring hur man ska tänka och agera. Många av standardprogrammen, som exempelvis Google Analytics, kan vara överväldigande när man inte har arbetat i dom sedan innan. Kursen har gett mig en bra start när jag nu har satt igång.

Malin Hallberg

Marknadskoordinator, Toyota
Jag är väldigt nöjd med utbildningen. Vi hade en väldigt bra gruppdynamik och kursen var både detaljerad och intressant. Tiden räckte knappt till för alla våra frågor och jag skulle vilja att det fanns möjlighet till en påbyggnadskurs om något halvår för att ytterligare sätta sig in i all ny information och lärdom. Jag valde att läsa på IHM Business School för deras rykte samt rekommendationer från både vänner och kollegor. Jag känner redan att jag har tagit med mig mycket av det jag lärt mig in i vardagen på min arbetsplats och utvecklats i min position på Toyota.

Max Wimnell

lärare Digital Marketing
I en intervju med GP säger Max: - Många företag satsar fortfarande rätt mycket pengar på vad de tror och anar. Man måste veta vad olika kanaler ger för effekt. Ofta mäter man besöksstatistiken redan, men analyserar inte statistiken ordenligt. Att bara räkna antal klick på webbsidan är som att ha en butik och bara räkna antalet besökare, istället för de som faktiskt handlar.

Digital marknadsplan och agil budget

I den digitala världen skapas resultat genom kontinuerlig uppföljning, analys och utvärdering. Syftet med IHM Digital Marketing är att du ska lära dig allt du behöver veta för att optimera den digitala marknadsföringen. Du ska kunna förstå och använda de verktyg som finns på marknaden och hur de kan integreras för bästa effekt.

Kontakta oss för rådgivning

Har du frågor eller vill ha råd? Ring 0200-24 00 24 eller kontakta någon av våra rådgivare direkt. Du kan också boka personlig rådgivning.

08-657 00 07
08 - 657 00 75
08-657 00 73
Till toppen av sidan Till topp