MER

IHM Digital and Social Selling

Hur kan du öka försäljningen genom att jobba mer med sociala kanaler? Social selling är en av de effektivaste metoderna för att skapa starka relationer online och bygger på interaktion. Väl fungerande Social selling leder till närmare kundkontakt, bredare kundbas, samt nya affärsförbindelser - interagerande är det som i slutändan skapar de möten och affärsrelationer som på sikt ger nya affärer.

Patrik Nordkvist
”Konsumentbeteendet förändrar sig snabbare än säljinsatserna”
Patrik Nordkvist Grundare Försäljningschefen
AnmälanLadda ner kursplanLadda ner fyra tips Webinar
Patrik Nordkvist
”Konsumentbeteendet förändrar sig snabbare än säljinsatserna”
Patrik Nordkvist Grundare Försäljningschefen

Fakta

Startdatum

Stockholm

12 feb
12-13 februari 2019

Göteborg

19 mar
19-20 mars 2019

2

2 heldagar

Heldagar: 09:00-16:30

 

info [dot] allman [at] ihm [dot] se (subject: Fr%C3%A5ga%20om%20IHM%20Digital%20Marketing) (Frågor? Maila oss!)

Kursavgift

Avgift.

12 900 kr exkl. moms
16 125 kr inkl. moms
Lunch och fika ingår i avgiften.

Flera platser ger rabatt: 3 pers ger 15%, 4 pers ger 20% och 5 pers ger 25%

Företagsanpassning

Hur kan IHM hjälpa ert företag att skapa värde? Kontakta våra affärskonsulter för en förutsättningslös diskussion om era utmaningar.

Kontakta oss för att diskutera vidare.

Innehåll

Resultat

 


 

Kursen riktar sig till

  • chefer, ledare
  • medarbetare inom marknad, affärsutveckling, försäljning och kundservice
  • dig som arbetar inom legal/compliance och som dataskyddsombud. 

Sagt om

Ladda ner

Ladda ner produktblad IHM Digital and Social Selling

Vad ger Social Selling?

  • Ökad spridning av företagets innehåll, vilket ger effektiv marknadsföring och ökad exponering mot potentiella kunder
  • Ökad trafik till företagets hemsida och fler konverteringar via e-böcker, whitepapers, kundcase mm. 
  • Medarbetare med en stark digital profil som i högre grad blir kontaktade av potentiella kunder
  • Medarbetare och företag upplevs som mer kunniga och pålästa inom sitt område och därmed mer trovärdiga som leverantör
  • Ökad kundinsikt och därmed bättre möjlighet att skapa kundanpassade erbjudanden 

Kursledare: Patrik Nordkvist
Patrik är grundare av Försäljningschefen och har arbetat med försäljning i över 20 år, merparten av tiden som försäljningschef och VD i bolag med kraftig tillväxt. Han är en varm förespråkare av att kombinera moderna metoder och verktyg med det bästa från traditionell försäljning.

Vill du få Patriks bästa tips om hur du lyckas med social selling? Ladda ner "Så lyckas du med social selling"

 

För vem?
Kursen riktar sig till dig som via social interaktion online vill skapa en relation med både befintliga och potentiella kunder och på så vis skapa affärsmöjligheter du tidigare inte räknat med.

 

Mer om IHM Digital and Social Selling

Företag och individer som har en strategi för digital och social försäljning bygger ett starkare varumärke och starkare relationer. Det möjliggör även att tidigt finnas med i kundens köpresa och därmed öka sannolikheten att bli vald leverantör när kunden ska genomföra sitt köp.

 

Exempel på innehåll:

  • Guide till syftet med social selling, vilka mål skall man koppla till arbetet och hur mäter man framgången
  • Identifiering av målgruppen för att ta reda var och hur de agerar på digitala och sociala medier 
  • Vägledning till hur du skapar en praktisk handlingsplan för hur du skall nå prospects 
  • Kunskap om hur du tar fram och skapar olika former av innehåll för att använda i din digitala och social försäljning - en introduktion till Marketing Automation
  • Praktisk genomgång hur du på olika plattformar kan interagera med grupper och individer

Till toppen av sidan Till topp