MER

Proffs från näringslivet

Det är många i näringslivet som bidrar till bredd och spets i IHMs stora nätverk. Årligen engageras ca 300 specialister, handledare, föreläsare, facilitatorer och mentorer i våra olika program. Alla brinner de för att vara del i det stora erfarenhetsutbytet, se andra utvecklas och själva lära nytt. Här kan du läsa mer om några av dem. Vad stimulerar dem att vara en del av IHM?

Är du intresserad av att bli en del av IHM:s lärarnätverk? Läs mer och anmäl ditt intresse här.

Har lång erfarenhet av affärsekonomi från flera olika organisationer, och även från olika perspektiv. Hon är utbildad revisor och arbetade under många år på Arthur Andersen, numera Deloitte. Idag är hon ekonomichef för System Verification.
En utvecklande ledare leder genom att vara ett bra föredöme, inspirera, motivera, och våga konfrontera med personlig omtanke.
Min tro är att en bra projektledare kan leda projekt i vilken bransch som helst. Därför har jag en bakgrund som projektledare från olika branscher: IT, Bygg, Logistik, Detaljhandel. Idag jobbar jag på ett branschneutralt företag, GS1 Sweden.
Anlitas i radio och TV för att analysera makthavares tal. Driver sedan 1995 Retorikcentrum i Sverige AB och är författare till åtta böcker om retorik och talekonst. Fransk examen i retorik vid Universitetet i Nice. Har samarbetat med IHM sedan 1996.
Föreläsare, konsult och författare med lång erfarenhet inom projektledning, affärsutveckling och marknadsföring, såväl i Sverige som internationellt. Har undervisat på IHM sedan 1995.
Varumärkesstrateg, processledare och verksamhetsutvecklare med över 15 års erfarenhet av att stödja företag i utvecklingsprocesser.
Det jag brinner för är att se hur man med goda kunskaper, tydlig fokus och energiskt driv, tillsammans med ett tydligt professionellt ledarskap, kan åstadkomma snabba, effektiva och lönsamma förändringar i organisationer och företag.
Att som ledare arbeta med utveckling av människor kräver personlig insikt, mod och ett visst mått av reflektion.
För att lyckas med sitt varumärkesarbete behövs ett strukturerat och kreativt arbetssätt och där vittnar många om hur IHM Strategic Brand Management har hjälpt till. Som exempel kan nämnas Volvo Bussar, SKI, Huskvarna, B&B Tools, Funäsfjällen, Harrys Pubar m fl.
Jag drivs av förändringsarbete i syfte att skapa samsyn och gemensamma mål.
NLP Master Trainer, Edutainer, Ledarskapsutvecklare. Egen företagare sedan 21 års ålder. Startade det som idag är Sveriges största kontorshotell vid 25 års ålder, och är idag styrelseordförande och ägare till bolaget. Söker ständigt efter framgångsfaktorer.
Jag arbetar på Atea som chef för Information Management. Även UGL-handledare, certifierad mentor vid IHM och officer. Inte nödvändigtvis i den ordningen varje dag.
Deltagarna får en mycket bra bas att stå på i sin kommande karriär som redovisningskonsult.
Jag brinner för att inspirera människor att göra skillnad i sina liv.
Överallt springer jag på IHMare! Det är alltid lika roligt att höra deras entusiasm om IHM och ta del av deras framgångar efter studierna.
Målet är att göra bättre affärer för både kund och leverantör i harmoni med individens och arbetsgivarens mål.
Har mångårig erfarenhet av försäljning, marknadsföring och affärsutveckling från olika ledningsbefattningar från konsultbranschen och Ericsson.
Har många års erfarenhet av management- och kompetensutveckling i rollen som affärskonsult, främst inom affärsekonomi, KAM och erbjudandeutveckling. Har stor pedagogisk förmåga och fokus på att skapa god förståelse för ekonomiska siffror och affärssamband.
Civilingenjör. Marknadskonsult på IMA Marknadsutveckling AB. Arbetar med marknadsanalys på strategisk nivå. Undervisar på IHM sedan 1992.
Deltagarna skall känna att de får med sig enkla men användbara verktyg, som de direkt kan använda på sin arbetsplats.
Arbetar med företagsanpassad kompetensutveckling inom affärsekonomi, både i Sverige och internationellt. Kunderna är oftast teknik- och kunskapsföretag. Är författare till bästsäljande böcker som Ekonomi för chefer och Investera som mästarna.
Jag jobbar som affärskonsult med frågor som berör process- och organisationsutveckling. I grunden är jag civilekonom och har varit engagerad på IHM under de senaste tre åren. På IHM undervisar jag i ekonomi och är spelledare för företagsspelet Business Runner.
Har bidragit med tillväxt som gemensam nämnare de senaste femton åren både i medelstora och större företag såväl i Sverige som internationellt.
Om vi träffas i en lektionssal på IHM är det på en utbildning i projektledning, om vi träffas i tjänsten är det troligtvis i min roll som projektledare. Annars hoppas jag att vi möts i sommar på motorcykel längs en kurvig landsväg.
Jag är lärare på IHM sedan 1995, då jag undervisade företagsekonomi på DIHM Ekonomi och Marknadsföring samt på en del uppdragsutbildningar, bl.a Yamahas program för återförsäljare. Fr o m år 2000 har jag huvudsakligen varit examenshandledare på DIHM Ekonomi.
IHM är en arena som ger mig möjlighet att omsätta forskning och vetenskapliga teorier till kunskap som bygger högpresterande organisationer.
Jag slås hela tiden av hur väl teorierna stämmer överens med mina egna erfarenheter. Tänk så många misstag vi hade kunnat undvika!
Jag heter Mats Haeger och äger och driver Axcellerate Marketing som är specialister på planering av marknadsföring och säljeffektivitet. Jag är dessutom partner i Bondi Chefsrekrytering.
Mats Jacobson är tillväxtkonsult hos Ahrens & Partners sedan 2012, med fokus på att hjälpa företag att bli internationella snabbväxare med god lönsamhet.
Entreprenör, konsult och lärare som hjälper företag och människor att växa. Har arbetat med försäljning, marknadsföring och som ledare i 25 år varav 14 år utomlands. Du träffar mig på Business management och Strategisk Marknadsföring i Malmö
Mitt primära mål som lärare är att eleverna ska ha jobb när de går ut.
Konsult, lärare och föreläsare. Arbetar med alla slags frågor inom mellanmänskliga relationer. Har varit ansvarig för Personligt ledarskap på IHM 2003-2009. I dag inhoppande lärare vid behov.
Affärsförståelse i kombination med ekonomisk förståelse är grunden för att kunna göra bra affärer.
Beteendevetare och ekonom som varit verksam som affärskonsult i många år. Sedan 1987 i det egna företaget Företagsvärlden. Tyngdpunkt på uppdrag inom ledarutveckling, marknadsföring-KAM-försäljning och inom projektledning. Mångårigt samarbete med NCC, Peab, Sigma, IHM och Hermods.
Till toppen av sidan Till topp