Hoppa till innehåll

Digital Marketing

Utvecklingen går snabbare än någonsin, konsumenterna har flyttat in på den digitala arenan, och med dem också kravet på företagen att kunna skapa relevant marknadsföring i rätt kanaler. Kommunikationen ska sedan analyseras, utvärderas och optimeras för att säkerställa bästa resultat. På bara 4 dagar kan du som deltagare få praktiska kunskaper i hur ni ska optimera er digitala närvaro och ta kommunikation från strategi till konvertering.

Dm test.jpg

Kursen är för dig som...

  • …är egenföretagare, arbetar inom marknad/sälj eller är företagsledare. Oavsett roll är denna kurs för dig som står inför någon av dessa utmaningar
  • Den digitala utvecklingen går väldigt snabbt, vad är det viktigaste att lägga fokus på nu?
  • Du arbetar aktivt med digital marknadsföring, men vill säkerställa att alla kanaler samverkar på bästa sätt
  • Du vill kunna känna dig helt säker i dina slutsatser och analyser så att du kan ta rätt beslut framåt
  • Vad är viktigt att tänka på när man ska genomföra den ”digitala transformationen” i sin verksamhet?
  • Vilken kanal ger egentligen bäst ROI, och hur vet jag vilken kanal som är rätt för just min målgrupp?

VISA KURSINNEHÅLL (PDF-dokument, 978 kB)


4 dagar som ger full koll på

Planering & Arbetssätt

Genomgång av det digitala ekosystemets viktigaste kanaler och hur de samverkar. Konkreta tips och övningar kring hur man jobbar agilt med digitala aktiviteter.

Implementering & Verktyg

Verktygen man behöver för att framgångsrikt planera, implementera och mäta de marknadsföringinsatser som görs.

Strategi & Utvärdering

Förstå, tolka samt analysera tillgängliga data för att kunna mäta effekt och bedriva ett förbättringsarbete av sina digitala aktiviteter.

Kursstarter:

Stockholm 4/3 2020

Göteborg 31/3 2020

Malmö 1/4 2020

Vid fullbokad kursstart, kontakta lisa.widen@ihm.se för reservplats.

Avgift

21 900 kr. exkl. moms, 27 375 inkl. moms. Lunch och certifiering ingår.

SÄKRA DIN PLATS- ANMÄL DIG NU!


272_Modular Page Hero fullwidth 2400x820.jpg

Digital Marketing - Goals & Analytics

3 dagar som ger dig kunskap om hur du sätter digitala mål utifrån affärsmålen och färdigheter inom mätning och analys för att kunna fatta strategiska beslut som leder till ökad effekt och försäljning. Du får även det senaste inom verktyg och teknik för att kunna optimera företagets digitala närvaro.

LÄS MER OCH ANMÄL DIG


285_Modular Page Hero fullwidth 2400x820.jpg

För dig som vill fortsätta vara relevant!

I dagens digitala klimat behöver såväl egenföretagare, marknadsavdelningar som företagsledare ha kunskap i digital marknadsföring och dess arbetssätt för att kunna ta korrekta beslut på strategisk nivå och behålla sin relevans för konsumenten. Läs mer om hur du behåller din relevans med tips från ledande branschaktörer.

LÄS MER


Roll: Deltagare på Digital Marketing

"Jag tycker det fungerade jättebra. Både bra ljud och bild. Väldigt smart hur vi arbetade i olika grupper när vi jobbade med Analytics"

Kontaktuppgifter till Pernilla Zahn

Roll: Kommunikationsspecialist, PostNord

"Utbildningen var en bra mix av teori och praktiska övningar med många bra diskussioner, på en nivå som passande alla elever beroende på tidigare kunskapsnivå."

Kontaktuppgifter till Sandra Fjellström

Roll: Marknadschef Grand Parfymeri

"De digitala verktygen, t.ex. daglig mätning i Google Analytics, gör det möjligt att justera kampanjen beroende på vilka kanaler eller sökord som levererar bäst resultat."

10 saker en modern marknadsavdelning gör

Digital marknadsföring för med sig nya sätt att jobba, men också ett nytt mindset. Här har vi listat 10 saker som kännetecknar en modern marknadsavdelning.

LADDA NER LISTAN HÄR


4 viktiga områden att börja med

Alla vet att det är VR, Botar, Marketing Automation, Programmatic m fl som är hetast just nu. Men innan du kommer dit, läs om fyra delar alla borde börja med.

LÄS MER HÄR


;