Nominera ditt förslag på #IHMpact of the Year 2025
Känner du till ett startup, en entreprenör eller ett team som verkligen gjort skillnad i år?
Nu är det dags att nominera dem till IHMpact Awards 2025 – priset som hyllar mod, innovation och verklig påverkan.
Vi letar efter nytänkande initiativ för Årets IHMpact som:
– Utmanat normer
– Förändrat sin bransch
– Bidragit till en mer hållbar värld
– Gjort en tydlig skillnad – affärsmässigt, socialt eller miljömässigt
Kanske är det ett företag du själv har startat, eller någon du ser upp till som använt sin idé som ett verktyg för förändring?
Alla startups och entreprenörer som varit verksamma i minst ett år kan nomineras.
Vinnaren får:
– Uppmärksamhet från IHM Business School
– Synlighet hos vår partner Breakit
– En plats på utbildningen Business Executive Degree (värde ca 250 000 kr)
Nominera senast 21 november, vinnaren utses 2 december. Vi ser fram emot att höra mer om ditt bidrag!
IHM Awards jury

Sophie Hedestad
Sophie Hedestad är grundare och VD för Noxit – ett SaaS-bolag som revolutionerar hur företag arbetar med målstyrning via en AI-driven plattform för OKR- och KPI-arbete. Hon har över 15 års erfarenhet från ledarroller inom SaaS-industrin och har bland annat varit Managing Director på Meltwater och CMO på Netigate.
Hon är en pionjär inom målstyrning, författare till boken Riktning & Resultat och aktiv inom Handelshögskolan i Stockholm (SSE Business Lab).

Filip Lamprecht
Filip Lamprecht är kanske mest känd som modell och TV-profil, men också som influencer inom lifestyle, matlagning och fotografi – och numera även entreprenör. Han är en av grundarna till det nytänkande startupföretaget inom manlig hud- och hårvård, dadāndi.
Sedan förra sommaren studerar Filip en Business Executive Degree på IHM parallellt med sitt företagande och uppdraget som IHM-ambassadör. I juryarbetet för IHMpact Awards bidrar han med insikter om vad som krävs för att lyckas som entreprenör.

MATILDA ANDERSSON
Matilda Andersson är nyhets- och redaktionschef på Breakit, den snabbt växande nyhetssajten inom tech och näringsliv. Hon är utbildad journalist vid JMK med över tio år i ledande positioner på några av Sveriges mest inflytelserika mediehus.
Hon har bland annat varit nyhetschef på Upsala Nya Tidning, projektredaktör på Bonnier Magazines samt kolumnist och sociala medier-redaktör på Aftonbladet.

Ricki Petrini
Ricki Rebecka Petrini har varit engagerad i IHM i många år – först som gästföreläsare, senare som ordförande för IHM Advisory Board. Idag är hon marknadschef (CMO) och drivs av IHM:s unika roll i gränslandet mellan individ och näringsliv.
Hon har en lång bakgrund inom strategi, kommunikation och marknadsföring – med ledande roller på bland annat Metro, Mediekompaniet och Schibsted. Ricki började som journalist och är även verksam som föreläsare och moderator.
