IHM-lärare i topp på Årets byrå-galan

Två IHM-lärare fick ta emot pris under Årets byrå-galan i Stockholm. Niclas Lundgren och Bravissimo kammade hem segern i kategorin Årets digitala byrå 7-25 MKR, medan Magnus Äng och Topvisible tog tredjeplatsen i samma kategori.

Niclas Lundgren utbildar vid Digital Analytics Specialist i Malmö. Han är en mycket omtyckt lärare och prickar alltid högt i elevernas utvärdering av hans insats (runt 4,8 av 5 möjliga poäng). Att Niclas och hans medarbetare i bolaget Bravissimo lyckades vinna Året digitala byrå 7-25 MRK kommenterar han så här:

– Vi är otroligt glada, ödmjuka och stolta över utmärkelsen, och det var en obeskrivlig känsla att få gå upp på scenen på Berns och dela stunden med alla medarbetare som gjort det möjligt.

Vad tror du gjorde att Bravissimo vann?

– Med prestigelöshet och hög yrkesstolthet arbetar vi alltid efter kundens behov och verklighet, vilket skapar framgångsrika projekt tillsammans med våra uppdragsgivare.

Niclas Lundgren3.jpg

Niclas Lundgren, senior digital marknadsförare vid Bravissimo, har all rätt att vara nöjd över sitt jobb

När vi frågar Niclas vad han tror det viktigaste är för att nå digital framgång på 2020-talet så svarar han att man inte bara behöver ta kontroll över sin data, man måste också lyckas förstå den.

– Ofta mäter man saker som är standard och kanske inte är direkt till någon nytta eller speglar din verksamhet på ett korrekt vis. Därefter är ju nästa steg att faktiskt ha koll på vad vi kan utläsa av det vi mäter och komma på åtgärder för att optimera eller fatta andra beslut som gynnar verksamheten.

magnus-ang.jpg

Magnus Äng är mannen bakom TopVisible

En annan IHM-profil som tog pris i klassen Digital byrå 7-25 MKR var Magnus Äng, han utbildar liksom Niclas Lundgren YH-studenter vid Digital Analytics Specialist i Malmö, men också vid E-commerce Manager. Magnus står bakom TopVisible som kom på tredje plats efter silvermedaljören IVEO.

– Vår topplacering är ett fantastiskt bevis för att vi har ett unikt koncept av personal, kunskap och våra kreativa processer. Vi siktar högt och har något stort på gång, säger han.

Hur lyckas man med digitala affärer på 2020-talet?

– För att lyckas med digitala affärer behöver du som individ vara öppen för ständig förändring! Du måste aktivt följa med i teknikutvecklingen, förstå uppdateringar av algoritmer, ta dig an nya annonsmöjligheter, ha god förståelse för data, ta in insikter om kundernas beteende.

Stort grattis till Niclas och Magnus önskar vi på IHM!

Vill du läsa mer om utmärkelserna på Årets byrå-gala så finns hela listan här.


Ansökningsprocessen till IHM:s Yrkeshögskola är igång - Ta chansen!