Golfstore startar Academy by IHM för butiksägare och medarbetare

Golfstore är en ekonomisk förening för golfbutiker i sex länder. Sedan starten 1973, har Golfstore kvar sin ursprungliga idé att hjälpa PGA Pros på golfklubbar med gemensamt sortiment, inköp och marknadsföring.

Föreningen har i dag 292 anslutna butiker i Sverige, Norge, Danmark, Tyskland, Österrike och Holland.

Under åren har golfen utvecklats till en stor global sport med många utövare, och klubbutikerna har fått konkurrens från citybutiker och e-handelsföretag. Nu satsar Golfstore stort på utbildning för butiksägare och medarbetare för att stärka konkurrenskraften, öka service och lönsamheten i butikerna.

- Den bästa investeringen man kan göra är i sin egen utveckling, och jag vet av egen erfarenhet hur viktigt det är med utbildning för att bli framgångsrik, säger Johan Thellmark, vvd för Golfstore. Våra butiker drivs i första hand av golftränare, och deras viktigaste kvalifikationer är att lära folk att spela golf .inte att driva butik. Om vi kan säkra att de blir lika duktiga på att göra affärer, kommer vi att framtidssäkra hela kedjan.

Den skräddarsydda utbildningsinsatsen fördelas på två program: ett för butiksägare och ett för butiksanställda och omfattar ledarskap, ekonomi och sälj & marknadsföring. Alla moduler genomförs på tre orter i Sverige samt på sex orter i övriga länder.

Visionen är att alla ska ha genomgått utbildningen inom tre år.