Hoppa till innehåll
hero1

NYHET! IHM Content Marketing, 4 dagar

Författare: IHM Business School

Content Marketing handlar om att jobba med innehåll som motor i din kunddialog. Det ger möjlighet att möta dina kunder tidigt i köpprocessen för att bygga både varumärke och relationer och finnas högt på deras mentala lista över leverantörer när det är dags för köp.

Men arbetet med Content Marketing bjuder på många utmaningar. Vilket innehåll är relevant? Vilken effekt förväntar vi oss och hur styr vi arbetet för att uppnå den effekten? Hur mäter vi?

IHM Content Marketing är en kurs för dig som vill starta eller utveckla arbetet med content marketing. På 4 dagar får du strategi, taktik, träning och verktyg som lär dig hur du kan organisera, strukturera och följa upp arbetet.

Den vänder sig till dig som har grundläggande kunskap inom marknadsföring, kommunikation och/eller försäljning och som ska starta upp eller utveckla Content Marketing-arbetet i din organisation.

- Content Marketing är framtidens kommunikation och marknadsföring som ger företag och organisationer möjlighet att skapa en dialog med sin målgrupp – om det görs på rätt sätt. Effekterna av ett strukturerat Content Marketing-arbete kan till exempel leda till en stärkt affär och en tydligare bild av varumärket, säger kursledare Maria Westman, IHM-partner och styrelseordförande i Swedish Content Agencies.

Kursstart i Stockholm 29 jan, 9 maj och Göteborg 7 mars.

;