Innovationskonferens

Igår var hela marknadsavdelningen iväg på Konferensdag på Ellagården här i Borås!

Morgonen började med en trevlig frukost för att sedan se tillbaka på företagets utveckling sedan starten 2004. Ser man på dom siffrorna är det en enorm utveckling Nelly gjort. Dagen fortsatte med strategisk planering för året. Hur företaget ska nå upp till vissa mål och svåraste biten, hur ska Nelly fortsätta ligga i framkant och före konkurrenterna? Sedan var det dags för en enormt stor lunchbuffe, och eftermiddagen gick åt till att Brainstorma idéer och möjligheter, sånt som det inte finns tid till att göra annars på kontoret. Otroligt bra! Nu återstår bara att ta tag i allt som kom upp under gårdagen.

Annars har vi haft fullt upp med lanseringen av Leighton Meester-kampanjen. Det var en hektisk vecka precis innan den släpptes eftersom vi var tvungna att få ut allt material till alla samarbetspartners i alla länder vi nu är aktiva och jobbar med. Denna veckan och förra har det egentligen bara varit tid för att följa upp och fortsätta lägga upp planer för hur det vidare samarbetet med våra nya partners skall gå till. Jag har lagt upp det som ett case för hur vi skall jobba vidare när vi skall in i andra nya länder senare, eftersom vi nu vet vad som gick bra/dåligt med det arbete vi gjort i Frankrike och Holland. I denna veckan lanserades även Belgien på sajten så det blir en del jobb med den marknaden kommande dagar!

Gårdagen avslutade givetvis med Semla!