Därute är dagens näringsliv. Här är morgondagens.

I år är det 50 år sedan stiftelsen Institutet för Högre Marknadsföring bildades. Sedan dess har fler än 50.000 personer gått på IHM. Det vill vi uppmärksamma!

”Företagsdoktorn” Ulf av Trolle, professor i företagsekonomi vid Handelshögskolan i Göteborg var på 60-talet en tongivande visionär och inspiratör inom det då nya ämnesområdet marknadsföring. Trolle menade att kombinationen av teori och praktik inom marknadsföring, management, ledarskap och affärsekonomi var en nödvändig förutsättning för att utveckla ett professionellt affärsmannaskap.

Efterfrågan av “Högre kurser i Marknadsföring” visade sig vara stort och så bildades Institutet för Högre Marknadsföring IHM 1968. Kombinationen teori och praktisk tillämpning var central liksom erfarenhetsutbytet mellan lärare och deltagare - succén var given. 1971 lossade IHM på banden till högskolan och gick sin egen väg.

Den här veckan firar vi våra 50 år tillsammans med några av våra samarbetspartners. Kom in på en fika om du har vägarna förbi! Ta även en titt i receptionen, där kan du köpa vår jubileumstygkasse för 70 kr, var av 25 kr går oavkortat till Läxhjälpens arbete.