Future sales

Framtidens försäljning i 5 delar
I dagens försäljning räcker det inte längre att bara påverka; vi måste förpåverka kunden, särskilt när den fysiska kontakten minskar. Det krävs också att vi kan hantera digitala möten professionellt och utnyttja sociala medier, som tex LinkedIn, för att bygga relationer och skapa intryck genom Social Content Selling.
Utbildningen Future Sales genomförs under fyra tillfällen där vi fokuserar på hur du kan påverka digitala och bestämda kunder och samtidigt bygga lojalitet, även när märkeslojaliteten minskar. Vi ger dig verktygen för att bli framtidens säljare och skapa långsiktiga relationer i en digital försäljningsmiljö.
1. Behovsorienterad försäljning
Försäljning handlar om att förstå kundens behov. Under denna förmiddag bygger vi en plattform kring grunden för all försäljning – behovsorienterad försäljning – basic scills.
2. Dynamic Sales
När du möter en kund som kommit långt i sin köpresa, redan vet vad de vill köpa och är bestämda i sin uppfattning behöver du som säljare agera annorlunda, mer assertivt.
3. Social Content Selling
70-90% av köpresan gör kunden själv via sociala medier och det är inte bara inom B2C utan lika mycket inom B2B.
4. Distance Selling - Digital performance
Lär dig skapa en stark kundupplevelse online! Under två halvdagar tränar du digital mötesstruktur och bemötande för att stärka din prestation i den virtuella miljön.
5. Dina vanor skapar dina resultat
Vi vill hjälpa dig att fortsätta använda de proaktiva försäljningstekniker du har lärt dig i programmet Future Sales.
Intresseanmälan
Avgift
30 000 kr ex moms
Planerad start:
Hösten 2025
Omfattning
Behovsorienterad försäljning
½ dag på plats
Dynamic Sales
1 och ½ dag på plats
Social Content Selling
2 halvdagar på teams
Distance Selling - Digital Performance
2 halvdagar på teams
Dina vanor skapar dina resultat
1 dag på plats

Kontakta mig för mer information
Jenny Widén Nilsson
Direkt: 070-421 21 44
Växel: 020-024 00 24
Mail: jenny.widen@ihm.se