Hoppa till innehåll

Kundcase

image

Volvo EMEA: Affärsutveckling och förändringsarbete för Automotive branschen

Uppdragsgivare: Anders Gustafsson, Senior Vice EMEA.
Uppdrag: Utveckla befintliga affärsmodeller och implementera hos återförsäljare och säljbolag på 28 marknader.
Syfte: Möta omvälvande branschförändringar.
Innehåll: Affärsutveckling och förändringsarbete.
Omfattning: Fyra dagar.

image

Indutrade Academy

Uppdragsgivare: Peter Eriksson Senior Advisor och Åsa Wirsenius HR-chef.
Uppdrag: Indutrade och IHM har samarbetat sedan 2013. Genom Indutrade Academy erbjuder Indutrade sina 200 bolag utbildningar inom försäljning, affärsmannaskap, digital marketing, ledarskap, etc. Utöver det genomförs årslånga program för CEO och kortare ledarprogram för övriga ledare och potentiella ledare.
Syfte: People make the difference – kompetensutveckling för att möta affärsutmaningar och kunders förväntningar. Skapa hållbar lönsam tillväxt.
Innehåll: Ledarskap och Management, Affärsutveckling, Försäljning, Digital Marketing, Affärsmannaskap och enskilda program för olika affärsområden och Indutrade-företag som ingår i koncernen.
Omfattning: Ledarskapsprogram: 4–8 moduler utspridda under 8–16 månader. Övriga kompetensprogram: 2–5 dagar.

image

MTA Bygg och Anläggning: Ledarutveckling

Uppdragsgivare: Tommy Zryd, VD.
Uppdrag: Ledarutveckling.
Syfte: Samsyn och gemensamt förhållningssätt för att skapa ett gott arbetsklimat.
Innehåll: Personligt ledarskap och Utvecklande ledarskap.
Omfattning: Varierande Utmärkelsen Great Place to Work tre år i rad samt Årets Kompetensföretag 2016.

image

KappAhl: High Potential Programme

Uppdragsgivare: Kajsa Räftegård, HR- och kommunikationsdirektör.
Uppdrag: High Potential Program.
Syfte: Skapa förutsättningar för internrekrytering till chefs- och nyckelpositioner och därmed behålla talanger inom bolaget.
Innehåll: Allt ifrån affär, ekonomi och marknadsföring till ledarskap och EQ, emotionell kompetensutveckling.
Omfattning: Nio moduler utspridda under åtta månader.

image

SIA-glass Säljakademi

Uppdragsgivare: Stefan Carlsson, marknadschef.
Uppdrag: Säljträning.
Syfte: Öka kompetensnivån, och skapa förutsättning att behålla och attrahera nya medarbetare.
Innehåll: Affärsmannaskap & ekonomi, retorik & förhandling, kommunikation & sociala medier och hands-on säljträning i Blended learning upplägg.

image

Ledarutveckling i Trioplast Academy

Uppdragsgivare: Ulla Hunting, HR Director Trioplast.
Uppdrag: Ledarutveckling.
Syfte: Identifiera och utveckla framtidens ledare.
Innehåll: Ledarskap och affärsmannaskap med utgångspunkt i strategin.
Omfattning: Fyra delar, 2+2+2+1 dagar (under åtta månader).

image

Golfstore Academy by IHM

Före 1973 hade golftränarna i princip ensamrätt på att sälja utrustning. Men i takt med att golfen växt sig stor i Sverige har konkurrensen hårdnat. Off-course butiker – citybutiker, stora sportkedjor och e-handeln – vinner mark. Nu storsatsar Golfstore på utbildning för bättre service och lönsamhet i butik.

image

Bolist: Ledande affärsplanering och Butiksekonomi

Uppdragsgivare: Tomas Fritzon, VD Bolist.
Uppdrag: Långsiktig planering, målstyrning och butiksekonomi i praktiken.
Syfte: Utveckling för att stärka Bolist-företagen i en starkt konkurrensutsatt bransch.
Innehåll: Ledande affärsplanering och Butiksekonomi.
Omfattning: 2+2 dagar på plats i butik.

image

ICA Reklam: Digital Marketing

Uppdragsgivare: Ulrica Haraldsson, redaktionsansvarig ICA Reklam.
Uppdrag: Grundläggande kunskaper i digital marknadsföring och får lära dig metodik och det senaste inom verktyg och teknik för att kunna börja optimera företagets digitala marknadsföring.
Syfte: Konkreta verktyg för att öka företagets digitala närvaro och ta kommunikationen hela vägen från strategi till konvertering och optimering.
Innehåll: Planering och arbetssätt, implementering och verktyg, strategi och utvärdering.
Omfattning: 2+2 dagar.

image

GHP Vård och hälsa: Att leda affären

Uppdragsgivare: Ann-Kersti Adolfsson, HR-chef GHP.
Uppdrag: Hur kan jag med mitt ledarskap påverka resultatet i organisationen?
Syfte: Programmet syftar till att öka deltagarnas förmåga att leda affären.
Innehåll: Affärsutveckling, ledarskap och förändringsledning.
Omfattning: 2+2+2+1 dagar.

;