// //

Marknadsförarnas experimentverkstad

Stockholm 18/4, Göteborg 19/4, Malmö 20/4 
 

Hur stärker du varumärket med effektivare marknadsföring och en smartare content-strategi?
 

Case in point: Zeta BreOliv
 

Vill du växa, få nya kunder och bli omtyckt? Då finns det flera utmaningar: Hur attraherar du nya kunder, både online och offline? Hur ska du konvertera leads till köpare och nöjda kunder? Hur ska du arbeta med omnikanal-marknadsföring?
 

Välkommen till ännu ett uppskattat IHM-event i serien ”Marknadsförarnas experimentverkstad”, där vi utforskar en viktig frågeställning för många marknadsförare. Denna gång handlar det om lansering av nya produkter i dagligvaruhandeln. Vi använder den aktuella produktlanseringen av Zeta BreOliv som testyta för våra tankar och analyser. Läs mer här: https://www.zeta.nu/breoliv/

”Omnichannel marketing” (eller Omnikanalmarknadsföring) är på många marknadsförares läppar. Men vad är det egentligen? Hur förändrar det vårt sätt att kommunicera, sälja och samverka med både nya och gamla kunder? Vad är egentligen nytt och vad är skåpmat? 

Vår syn är att omnikanal-marknadsföring är ett sätt att presentera sitt erbjudande och varumärke i alla relevanta köpkanaler, kontaktpunkter och plattformar, online såväl som offline, på ett integrerat, sömlöst sätt. Syftet är att optimera kundresan, ge samma upplevelse och att kunden får allt denne förväntar sig, oavsett var. Krångligt uttryckt och ännu svårare i verkligheten. Eller inte? En sak är dock tydlig. Omnikanalsperspektivet behöver en content-strategi som går hand i hand med varumärkesstrategin.

Men hur gör man det? Det tänker vi diskutera. Seminariet leds av Björn Nilson, lärare på IHM Content- & Marketing Management och Calle Peyron, lärare på IHM Strategisk Marknadsföring och IHM Strategic Brand management. Vi kommer labba tillsammans med representanter för familjeföretaget Di Luca & Di Luca som står bakom ett av Sveriges starkaste livsmedelsvarumärke; Zeta.  Deras aktuella lansering av det bredbara alternativet BreOliv för mackor får stå som bakgrund för hur vi analyserar marknadsutmaningarna.   

Var med och experimentera och diskutera, träffa andra med liknande erfarenheter och få de senaste rönen för hur du blir en smartare och effektivare marknadsförare. 

IHM bjuder på lättare lunch.

Varmt välkommen!

Stockholm 18/4

Göteborg 19/4

Malmö 20/4

 

 

Till toppen av sidan Till topp