Marknadsförarnas experimentverkstad

Hur stärker du varumärket med effektivare marknadsföring och en smartare content-strategi?

 

Vill du växa, få nya kunder och bli omtyckt? Då finns det flera utmaningar: Hur attraherar du nya kunder, både online och offline? Hur ska du konvertera leads till köpare och nöjda kunder? Hur ska du arbeta med omnikanal-marknadsföring? 

Välkommen till ett helt nytt IHM-event, där vi utforskar en viktig frågeställning för många marknadsförare. Denna gång använder vi den svenska apoteksmarknaden som testyta för våra tankar och analyser. 

”Omnichannel marketing” (eller Omnikanalmarknadsföring) är på många marknadsförares läppar. Men vad är det egentligen? Hur förändrar det vårt sätt att kommunicera, sälja och samverka med både nya och gamla kunder? Vad är egentligen nytt och vad är skåpmat? 

Vår syn är att omnikanal-marknadsföring är ett sätt att presentera sitt erbjudande och varumärke i alla relevanta köpkanaler, kontaktpunkter och plattformar, online såväl som offline, på ett integrerat, sömlöst sätt. Syftet är att optimera kundresan, ge samma upplevelse och att kunden får allt denne förväntar sig, oavsett var. Krångligt uttryckt och ännu svårare i verkligheten. Eller inte? En sak är dock tydlig. Omnikanalsperspektivet behöver en content-strategi som går hand i hand med varumärkesstrategin.

Men hur gör man det? Det tänker vi diskutera.Var med och experimentera och diskutera, träffa andra med liknande erfarenheter och få de senaste rönen för hur du blir en smartare och effektivare marknadsförare.

Seminariet leds av Björn Nilson, lärare på IHM Content- & Marketing Management och Calle Peyron, lärare på IHM Strategisk Marknadsföring och IHM Strategic Brand Management. Vi kommer jobba med Apoteksgruppen som låter oss använda deras verkliga utmaningar som bakgrund.   

Välkommen!

Datum

Stockholm 26/9

Göteborg 28/9

Malmö 29/9

Stockholm 29/11

Göteborg 30/11

 

Till toppen av sidan Till topp