Hoppa till innehåll
hero1

Marknadsekonom DIHM på distans

Genom IHM:s distansupplägg har en marknadsekonom-examen aldrig varit närmare.

En mer flexibel väg till affärsförståelse

Business Management, Verksamhetstyrning, Business Finance och Growth and Marketing Strategy är alla beståndsdelar i IHM:s marknadsekonom-program.

Tidigare var vägen till marknadsekonom-titeln låst till IHM:s fysiska klassrum, men med ny teknik och nya pedagogiska verkyg kan du nu nå samma kunskap, samma förståelse och samma förmåga i IHM:s virtuella klassrum - helt på distans.

 

Så genomförs DIHM-utbildningar på distans:

  • En 4-timmars live-session per vecka, schemalagd med lärare och deltagare.
  • Lärandemoment mellan lektionerna som du själv är med och planerar för ökad flexibilitet. Lärare finns till hands under veckan!
  • 13 - 16 tillfällen med live-sessions (inklusive ett redovisningstillfälle)
  • För någon utbildning kan det finnas 2 fysiska tillfällen, prata med en rådgivare för att höra hur det funkar på just den utbildnlng du är intresserad av.
  • En lärandeplattform som guidar deltagaren steg-för-steg i lärandet.
  • Examinationen betår vanligen av:
    • 2 individuella hemuppgifter
    • 1 projektuppgift i grupp
    • 2 individuella kunskapstest
    • För Business Management även 1 simulering förlagd under två dagar

Funderar du på att utveckla din professionella resa på distans?

Kontakta våra utbildningsrådgivare så pratar vi mer!

image

Han studerade verksamhetstyrning och Projektledning i distansformat

Att få ihop planeringen kring IHM:s marknadsekonom-utbildning kan vara krävande. Andreas Johansson valde att höja insatsen och studera två av delutbildningar samtidigt under hösten, på samma gång som han axlade rollen som ny Servicechef. – Jag gillar när det är att göra, annars hade jag nog inte suttit på min position med tre terminer klara på ett år.

image

Han studerade Business Management i distansformat

Alla känner till Porsche – men vad förknippar svenska konsumenter varumärket med 2021? Det intrycket ansvarar Andreas Strid över i sin roll som märkeschef för Porsche inom Din Bil Gruppen. Vi tog ett samtal med Andreas som siktar högt både när det kommer till Porsches fortsatta varumärkesutveckling, men även inom sin egen resa inom Porsche-koncernen – där IHM nu blivit ett av stoppen på resan.

Markandsekonom DIHM-utbildningar på distans

Har du fler frågor om våra distansutbildningar? Kontakta våra rådgivare

Kontaktuppgifter till Carolina Elmqvist

Roll: Utbildningsrådgivare

Telefon: 031-335 20 05

Kontaktuppgifter till Alexsandra Hedström

Roll: Utbildningsrådgivare

Telefon: 08- 657 00 06

Kontaktuppgifter till Annelie Nordström

Roll: Utbildningsrådgivare

Telefon: 031-335 20 50

Kontaktuppgifter till Jenny Widén Nilsson

Roll: Utbildningsrådgivare

Telefon: 031-335 20 04

Kontaktuppgifter till Sarah Johansson

Roll: Utbildningsrådgivare

Telefon: 031 - 335 20 09

Kontaktuppgifter till Elisabet Ek

Roll: Utbildningsrådgivare

Telefon: 040-601 23 08