// //

Dagens dilemma #6

Du driver restaurangkedjan Bergmans Kök åt Gunnar Bergman som bygger på rejäl svensk husmanskost utan knussel: isterband, pytt i panna och köttfärslimpa. Den inarbetade idén är att ni bara har tio rätter på menyn. Affärerna går bra och tillväxten tickar på. Då får Gunnar en hjärtinfarkt och börjar prata om att äta nyttigare. Samtidigt märker ni bland övriga krogar i kvarteret att allt fler kunder efterfrågar sallader med märkliga modekorn. Men kanske skulle en ny meny kunna hjälpa er att nå en yngre målgrupp som ni hittills haft problem att nå.

 Hur ska ni göra?

Fortsätta som hittills och satsa på säkra kort. Det är det vi kan. Och quinoa är nog bara en trend. 100%
Byta ut ärtsoppan på torsdagen och köttfärslimpan på tisdag mot hälsosallader. En chans att nå en ny målgrupp men risk att försäljningen minskar eftersom era många stamkunder älskar era signaturrätter. 0%


Till toppen av sidan Till topp