Blogginlägg av Max Wimnell

Max Wimnell

Max Wimnell är digital strateg på Vekst och arbetar idag främst med att hjälpa bolag att förstå och genomföra digitaliseringen inom marknadsföring och försäljning. Max är en av huvudlärarna på kursen IHM Digital Marketing.

Behovet av digital kompetens och analys har aldrig varit större. Företagen flyttar mer och mer över sin affär till den digitala sfären, vilket ökar kraven på förståelse för och korrekta analyser av kundernas digitala beteende. Webbanalys har blivit ordet på allas läppar, och rättmätigt så. Här är fem anledningar till varför alla företag behöver kompetensen i organisationen: Webbanalys ger svaret på vilka insatser som fungerar, men ännu viktigare vad som inte fungerar. Att utvärdera resultatet av marknadsinsatserna har alltid varit centralt, men aldrig så enkelt som på den digitala arenan. Varje insats går att följa upp hela vägen från klick till köp, kan jämföras mot andra insatser, och siffrorna talar sitt tydliga språk.   Intern investering i digital analys ger en långsiktig ekonomisk lönsamhet. Många företag har börjat arbeta med webbanalys redan idag, men har valt att lösa kompetensen kortsiktigt genom externa konsulter istället för att satsa långsiktigt och ta in den kompetense...

Till toppen av sidan Till topp