Blogginlägg av Martin Severinsson

Martin Severinsson

Fd Marknadschef på IHM Business School med lång och bred erfarenhet av ledarskap och som entreprenör i både börsnoterade bolag och småföretag. Brinner för en integrerad marknadskommunikation som speglar värderingar och skapar tydlighet och samsyn.

Jag träffar Aje Stenbeck, Business Director och Partner på Inhouse, ett konsult-, rekryterings- och bemanningsföretag. Aje ansvarar för affärsområdet Kommunikation och Ekonomi som bl a är specialiserade på att hjälpa marknads- och informationsavdelningar, inhousebyråer och alla typer av kommunikationsbyråer. Aje har själv bakgrund från reklambranschen och bolag som AD&D, Ogilvy. – I vilken omfattning ser ni att den digitala transformationen påverkar marknadsfunktionen och hur påverkar detta rekryteringsbehovet framöver? – Den digitala transformationen påverkar redan så mycket, att vi till stora delar talar om en helt ny spelplan, med nya regler. Dagens marknadsföring handlar mycket mer om förmågan att mäta och analysera rätt data för att kunna styra insatser och resurser. Marknadschefens fokus har tydligt flyttats från silosen marknadsföring till att förstå, stimulera och utveckla företagets affärsflöden i takt med förändrade köpbeteenden på marknaden. Varför ändra något som fu...

Till toppen av sidan Till topp