Blogginlägg av Marcus Rydberg

Marcus Rydberg

Marcus Rydberg utbildar inom försäljning/säljledning och är Qualified Partner för IHM Business School och Volvo Cars Business School. Medskapare till konceptet Dynamic Sales och specialist på beteendeförändring för att skapa resultat i säljorganisationer.

Jag hör på väldigt många ställen där jag rör mig just nu, både privat och i arbetssammanhang, om att vi tydligen är omgivna av idioter. Att vi delas in i färgskalor är inget nytt fenomen, det har bara råkat bli mer på tapeten än någonsin. Första gången jag stötte på färger, som faktiskt hade med personer att göra, var när jag såg filmen Reservoir Dogs. Då Steve Buscemi ifrågasätter varför han ska vara Mr Pink. Och precis så kan det ju faktiskt vara, att vi lägger olika värderingar i olika färger för att vissa kanske känns lite bättre att tillhöra. Mr Pink behöver vi dock inte ens fundera över för den färgen är inte möjligt att hamna på enligt verktyget, för den färgen finns inte ens representerad. Jag har gjort en och annan DISC-kartläggning genom åren är lite allergisk mot att placera människor i fack och enkelt säga saker som "men du som är så röd, måste ju känna så här!" Ändå så har jag precis den tendensen, och ibland hjälper det i situationen jag befinner mig i men ibland har ...

Till toppen av sidan Till topp