// //

Världsauktoritet besökte IHM Göteborg och Malmö

Sammanlagt lyssnade över 300 personer till KAM-gurun Peter Cheverton på IHM i Malmö och Göteborg. Han bjöd på två inspirerande, underhållande och lärorika halvdagar med många goda exempel på lönsamma KAM-projekt.

Seminariet med rubriken “Showing you how to take charge of your businesses largest and most important investments” belyste många av de delar som Peter berör i sin bestsellerbok med namnet Key Account Management. Bland annat det faktum att många företag uttalar att de sätter kunden i centrum, men därmed är inte sagt att de levererar kundvärde.

För att nå status som nyckelleverantör, förväntas du kunna erbjuda mervärde och utveckla produkter/tjänster i nära samarbete med dina nyckelkunder. Nyckelleverantören frågar efter kundens behov, vilket kan leda till en produkt/tjänst som upplevs som helt anpassad till kunden och behovet hos kundens kunder. Detta är ett sätt att skapa en win-win-win situation.

Boken ingår i Studentlitteraturs IHM-serie och används som kurslitteratur på följande utbildningar: IHM Key Account Management, Internationell säljare B2B och IHM Företagssäljare.

17 oktober 2012
Till toppen av sidan Till topp