NÄR slutar vi arbeta med varumärket?

När varumärket är dött eller när organisationen inte vill eller förstår att man måste kunna ”Leva Varumärket” också för att få det att leva vidare!

I över 10 år har IHM inspirerat och utbildat över 400 deltagare på IHM Strategic Brand Management för att skapa målmedvetna och fokuserade varumärkesambassadörer. Syftet har varit att arbeta för att vårda och stärka varumärket. Företagets mest värdefulla ägodel!  I grunden är arbetet detsamma som för 10 år sedan men formerna för att lyckas har ändrats och utmaningarna har blivit så många fler. Kommunikationen har  ändrat karaktär vilket påverkar både det interna som externa varumärkesarbetet. Kopplingen till försäljningen växer sig allt starkare, och att det måste finnas en integrerad tanke i varumärkesarbetet som ledningen står bakom, det är en grundförutsättning, som det inte alltid är så lätt att leva upp till.

För att citera en av utbildningens tidigare deltagare Christer Lindqvist, Brand Manager Volvo Lastvagnar som också varit gästförelösare på utbildningen. ”Genom att utbyta erfarenheter blir vi varumärkesansvariga starkare, och bidrar faktiskt till att Svenska varumärken får en större styrka i framtiden än idag."

Är vi inte alla i behov av att få lite värdefulla tips och idéer? Dela med dig av dina tankar och erfarenheter genom att kommentera nedan.

Claes Hydén
Huvudlärare på IHM Strategic Brand Management

2 juli 2010

IHM Update

Vill du ha vårt nyhetsbrev?

Till toppen av sidan Till topp